چگونه اکستنشن موهایمان را بشوییم ؟

استفاده از اکستنشن مو روشی برای تغییر دادن مدل موهایتان است. با اکستنشن می‌توانید موهای خود را بلند و پرپشت تر نشان دهید. اکستنشن مو سه نوع اصلی دارد: اکستنشن کلیپسی، که با گیره ای کوچک به موهایتان متصل می‌شود؛ اکستنشن دوختی که در نزدیکی پوست سرتان به موهایتان دوخته می‌شود؛ اکستنشن‌های کراتینه که تعدادی تار مو هستند که با چسب به پوست سرتان متصل می‌شوند. به جز اکستنشن کلیپسی، اتصال اکستنشن مو معمولا بسیار زمان‌بر بوده و اگر توسط یک آرایشگر حرفه‌ای انجام شود، هزینه بالایی نیز خواهد داشت. برخلاف باور عموم، امکان شست و شوی اکستنشن بدون تخریب آن وجود دارد. با این روش می‌توانید در پول و وقت خود صرفه جویی کنید!

بخش اول: شست و شوی اکستنشن کلیپسی

گام اول:

اکستنشن ها را جدا کنید. از مزایای اکستنشن کلیپسی این است موقت هستند و جدا کردن و اتصالشان در خانه کاری ساده است. جدا کردن اکستنشن‌ها کارتان را خیلی راحت‌تر می‌کند. همیشه قبل از شنا یا حمام اسکتنشن‌های کلیپسی را از سرتان جدا کنید چرا که آب می‌تواند باعث زنگ زدن فلز کلیپس اکستنشن شود.

گام دوم:

در صورت لزوم گره‌های اکستنشن را باز کنید. مثل موی طبیعی، بهتر است قبل از شستن اکستنشن گره‌هایش را باز کنید. با یک شانه دندانه پهن از قسمت کلیپس و در جهت پایین مو اکستنشن را شانه کنید. احتمال خشک شدن اکستنشن‌ها وجود دارد و در صورتی که به هم گره خورده باشند، ممکن است نیازمند مراقبت ویژه باشند. اگر نمی‌توانید وقتی که اکستنشن‌ها خشکند گره‌هایشان را از هم باز کنید، با اسپری باز کننده گره کمی مرطوبشان کنید و دوباره تلاش کنید. اگر همچنان گره‌ها از هم باز نمی‌شوند، باید به کلی خیسشان کرده و نرم کننده مو بهشان زده و بعد شانه بزنید.

گام سوم:

محیط شست ‌و شو را آماده کنید. سینک یا تشتی کوچک و تمیز را پر از آب گرم کنید. از استفاده از آب داغ بپرهیزید چرا که اکستنشن ‌ها را خراب می‌کند. البته که آب خیلی سرد هم کثیفی‌ها و شامپو را به خوبی از اکستنشن‌ها پاک نمی‌کند.

گام چهارم:

اکستنشن‌ها را خیس کنید. اکستنشن را از قسمت کلیپسی نگه دارید و بدون آن که قسمتی که در دست دارید وارد آب بشود، بقیه اکستنشن را در آب فرو ببرید. با شانه دندانه درشت شانه‌اش کنید تا مطمئن شوید کامل و یک دست خیس شده.

گام پنجم:

به اکستنشن شامپو بزنید. شامپویی ملایم و مرطوب کننده انتخاب کنید که فاقد سولفات باشد. از زیر کلیپس تا پایین موها را به آرامی و با کمک دست شامپویی کنید. در صورتی که بازهم موها به هم گره خوردند، دوباره از شانه دندانه درشت استفاده کنید. شامپو را همانطور که در موهای طبیعیتان پخش می‌کنید به اکستنشن بزنید. تفاوت اصلی در خشک‌تر بودن و ظرافت اکستنشن است. اگر اکستنشن کاملا خیس باشد احتمال این که شامپو باعث گره خوردنش بشود کمتر است.

گام ششم:

با آب گرم اکستنشن را آب بگیرید. اول در ظرف آب فرو ببریدش تا جای ممکن به آرامی فشارش دهید. سپس اکستنشن را زیر شیر آب گرم نگه دارید.

گام هفتم:

نرم کننده بزنید. از نرم کننده‌ای سبک و مرطوب کننده استفاده کنید. تمرکز نرم کننده را روی مرکز مو بگذارید. دوباره با آب گرم آب کشی کنید. آب اضافه را با فشار دادن آرام اکستنش به یک حوله بگیرید.

گام هشتم:

اجازه دهید اکستنشن خشک شود. کلیپس اکستنشن را به جای متصل کنید تا اکستنشن‌ها صاف و مرتب خشک شوند. اصلا از سشوار استفاده نکنید چرا که باعث تخریب موهای اکستنشن می‌شود.

بخش دوم: شست و شوی اکستنشن دوختی

گام اول:

موهایتان را با مرطوب کننده آماده سازی کنید. اکستنشن‌ها چربی پوست سرتان را که جذب موهای طبیعی‌تان می‌شوند را جذب نمی‌کنند؛ این باعث می‌شود که خیلی خشک شوند و در طول شست و شو بشکنند. پس قبل از شامپو زدن، با روغن مو اکستنشن ها را چرب کنید. بهتر است که این کار را از یک ساعت قبل از شست و شو انجام داده و با کلاه حمام روی موهایتان را بپوشانید تا روغن به خوبی جذب اکستنشن‌ها بشود.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/29/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86+%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%85%D8%A7%D9%86+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A%D9%85+%D8%9F/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.