چگونه اکستنشنهای مو را بشوریم (قسمت دوم)

بخش دوم: شست و شوی اکستنشن دوختی

گام اول:

موهایتان را با مرطوب کننده آماده سازی کنید. اکستنشن‌ها چربی پوست سرتان را که جذب موهای طبیعی‌تان می‌شوند را جذب نمی‌کنند؛ این باعث می‌شود که خیلی خشک شوند و در طول شست و شو بشکنند. پس قبل از شامپو زدن، با روغن مو اکستنشن ها را چرب کنید. بهتر است که این کار را از یک ساعت قبل از شست و شو انجام داده و با کلاه حمام روی موهایتان را بپوشانید تا روغن به خوبی جذب اکستنشن‌ها بشود.

گام دوم:

موهایتان را آلوده‌زدایی کنید. با آلوده‌زدایی از شر مواد شیمیایی و کثیفی‌های روی موهایتان خلاص می‌شوید. با این گام از شوره زدن سرتان جلوگیری خواهید کرد. برای آلوده‌زدایی یک بطری اسپری را با نیمی آب و نیمی دیگر سرکه سیب پر کنید. تکه تکه به سرتان اسپری کنید و ماساژ دهید. روی خود اکستنشن دوختی هم چند بار اسپری کنید. بگذارید پنج دقیقه بماند و بعد با آب گرم آبکشی کنید. لازم نیست که هر بار که به حمام می‌روید این کار را تکرار کنید؛ ماهی یک بار کافی است.

گام سوم:

شامپو مناسب انتخاب کنید. در بازار شامپوهایی که مخصوص اکستنشن هستند یافت می‌شود. با این حال، از نظر بیشتر آرایشگران هر شامپوی ملایمی مناسب است. بعضی دیگر پیشنهاد می‌کنند که با اکستنشن‌هایتان مثل موهای آسیب دیده و خشک رفتار کنید و از شامپوهای مرطوب کننده استفاده کنید. مثل موهای طبیعیتان، یافتن این که کدام محصول از همه مناسب‌تر است ممکن است نیازمند امتحان کردن چندین محصول مختلف باشد.

گام چهارم:

به موهایتان شامپو بزنید. قبل از شامپو زدن موهایتان را کاملا خیس کنید. مقداری شامپو را میان موهایتان پخش کنید. شامپو را روی ریشه موهایتان ماساژ دهید. برای جلوگیری از گره خوردگی و شکستگی موهایتان، این کار را حتما با ملایمت و دقت انجام دهید. سرتان را با آب گرم بشورید. این کار را میتوانید در حمام یا سینک انجام دهید. زمان‌هایی که موهایتان را آلوده‌زدایی می‌کنید، می‌توانید از شامپو به کلی استفاده نکنید.

گام پنجم:

از نرم کننده استفاده کنید. مرطوب نگه داشتن اکستنشن باعث میشود که عمری طولانی‌تر داشته باشد. مرطوب کنننده دلخواه خود را برای 15 الی 20 دقیقه بگذارید روی سرتان بماند، سپس به خوبی با آب بشوریدش.

گام ششم:

موهایتان را خشک کنید. یا اجازه دهید دهید با هوا خوردن خشک شوند و یا از سشوار کلاهی استفاده کنید. ‌میتوانید از سشوار معمولی هم استفاده کنید، اما این کار ممکن است باعث آسیب دیدن اکستنشن دوختی بشود. روی ریشه‌های موهایتان تمرکز کنید. از خشک شدن موهای طبیعی متصل به اکستنشن اطمینان کامل حاصل کنید؛ موهای مرطوب زیر اکستنشن میتوانند منجر به رشد قارچ یا عفونت‌های باکتریایی شوند.

گام هفتم:

به اندازه کافی تکرار کنید. به طور کلی پیشنهاد می‌شود موهای اکستنشن دوختی و طبیعیتان را یک الی دو هفته یک بار بشورید. شست و شوی زیاد باعث شکستگی موهای اکستنشن و کاهش عمرشان می‌شود. اما به طور کلی نشستنشان هم باعث آسیب خوردن موهای طبیعیتان می‌شود و میتواند غیر بهداشتی باشد.

بخش سوم:شست و شو اکستنشن کراتینه

گام اول:

شامپو مناسب انتخاب کنید. از آنجایی که میخواهید از آسیب زدن به اتصال کراتینی این نوع اکستنشنجلوگیری کنید، انتخاب شامپوی مناسب برای این نوع اکستنشن خیلی مهم است. سعی کنید حتما از شامپویی استفاده کنید که مخصوص اکستنشن باشد. اگر این برایتان مقدور نیست، از شامپویی ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید. از استفاده از شامپوهای حاوی سولفات یا سیلیکون خودداری کنید. سولفات باعث خشک شدن اکستنشن‌ها و سیلیکون باعث جدا شدنشان می‌شود.

گام دوم:

موهایتان را خیس کنید. میتوانید این کار را در حمام یا سینک انجام دهید. انگشتانتان را میان موهایتان حرکت دهید تا از خیس بودن کاملشان و گره نداشتنشان مطمئن شوید.

گام سوم:

به موهایتان شامپو بزنید. موهای طبیعی و اکستنشن ها را مثل همیشه شامپو بزنید. شامپو را کف سرتان ماساژ دهید و تا ساقه و پایین موها بروید. شامپو را با آب گرم بشورید.

گام چهارم:

موهایتان را با نرم کننده مرطوب کنید. اکستنشن ها با چربی طبیعی پوست سرتان مرطوب نمیشوند. پس حتی اگر به طور معمول از نرم کننده استفاده نمیکنید، پس از اتصال اکستنشن‌ها حتما این کار را انجام دهید.

گام پنجم:

با آب گرم بشورید. آب داغ ممکن است به اکستنشن ها آسیب بزند، و آب سرد نمیتواند به خوبی موهایتان را پاک کند. پس از این که کارتان تمام شد موهایتان را با حوله بپوشانید. به موهایتان اجازه دهید که خودشان در مجاورت با هوا خشک شوند.

گام ششم:

شست و شو را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید. اگر بیش از این موهایتان را بشورید عمر اکستنشن‌ها کم خواهد شد. اگر به صورت معمول کمتر از این موهایتان را میشورید، برای حفظ رطوبتشان از ماسک مو خارج از حمام استفاده کنید. اگر موهای طبیعیتان چرب هستند، میتوانید برای کمتر کردن تعداد دفعات شستن از شامپو موهای خشک استفاده کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/32/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%85%D9%88+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%85+(%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA+%D8%AF%D9%88%D9%85)/

رشد روزافزون تاور کرین ها

زمانی که سرتان را بالا می برید و به آسمان نگاه می کنید، امکان ندارد بوم تاور کرین هایی که افق های شهری را احاطه کرده اند به چشمتان نخورد. افق شهرهای آمریکای شمالی هم با تاور کرین هایی که به سختی مشغول کار در پروژه های متعدد هستند تزئین شده اند.
ACTTTowerCrane50 سالیانه مربوط به مجله امریکن کرین و ترانسپورت که شامل 23 شرکت می شود، دقیقا 158 واحد از سال 2017 و به اندازه 300 واحد از سال 2016 تا به حال رشد یافته است.
تغییرات قابل توجهی امسال در ACTTowerCrane50 رخ داده اند.
ACTTowerCrane50 در سال های 2016 و 2017 تغییرات قابل توجهی پیدا کرد مخصوصا پس از این که جرثقیل های مکسیم کرین ورکس AmQuip، کوست کرین و اسکس کرین رنتال را به خود جذب کرد. این قضیه بود که باعث شد مکسیم به شماره 2 صعود پیدا کند؛ جایی که به مدت دو سال اخیر در آن قرار داشته است. در سال 2018، جالب توجه ترین تغییر رتبه در تاور کرین های استافورد رخ داد که از رتبه چهاردهم به هفت صعود پیدا کرد. امروز این شرکت 65 تاور کرین دارد و این در مقایسه با 32 واحدی است که در 2017 داشته است.
از سال 2016، تعداد افرادی که توسط ACTTowerCrane50 استخدام شده اند دو هزار و دویست و شش نفر افزایش داشته است. امسال، با نه هزار و دویست و شصت و چهار کارکن، آینده برای صنعت تاور کرین در فضایی که بازار از خود بهبود مداوم نشان می دهد، روشن به نظر می رسد.
نیروی کار مسن و شکاف مهارتی بخش تاور کرین را که از سال گذشته تا به امروز 896 کارمند رشد داشته است تحت تاثیر قرار نمی دهد.
تجهیزات مورو هنوز در لیست عظیمی که شامل ششصد و شصت و شش تاور کرین می شود جایگاه اول خود را حفظ کرده است. در مورو نیز افزایش کوچکی در تعداد واحدها نسبت به سال 2017 با ششصد و پنجاه و هشت واحد به چشم می خورد. تجهیزات مورو رتبه شماره یک را در ACTTowerCrane50 از زمان آغاز کارش در سال 2005 حفظ کرده است.
جایگاه دوم باز هم به مکسیم کرین ورکس با سیصد و پنجاه واحد و 33 تاور کرین افزایش از سال 2017 تعلق دارد. به صورت تخمینی برای پنج رتبه اول، رتبه سوم به بیگ کرین اند ریگینگ و رتبه چهارم به آل ارکشن با به ترتیب دویست و ده و نود و چهار تاور کرین تعلق می گیرد. جایگاه شماره پنجم به پی اند جی آرکومت با 93 تاور کرین تعلق دارد. تمامی شرکت هایی که درون این لیست قرار دارند نسبت به همین تاریخ در سال گذشته، تعداد تاور کرین های خود را افزایش داده اند.
از جهت این که کدام جرثقیل ها بیشترین ظرفیت را در این لیست دارد، جی اف لوما در صدر جدول قرار می گیرد. فاوکو M1280D لوما ظرفیتی به اندازه نود و شش تن متریک دارد. تاور کرین های دیگری که ظرفیت بالایی دارند شامل لیبر 710HC-L با ظرفیت شصت و چهار تن متریک، ولف 12508 با ظرفیت 60 تن متریک و ترکس کمدیل CTT721 با ظرفیت 40 تن متریک می شوند.
مجله امریکن کرینز اند ترانسپورت نظرسنجی سالانه ACTTowerCrane50 را در اواخر ژوئن 2018 ارسال کرده است. فرم های نظرسنجی تا تاریخ دوازدهم ژولای زمان داشته اند. اما شما می توانید در هر زمانی از سال فرم نظرسنجی درخواست کنید و آن را نیز ارائه کنید.
امسال تیم ACT تلاشی بیش از پیش انجام داد تا بتواند تعداد شرکت های ACTTowerCrane50 را افزایش دهد. 91 شرکت که از این که تعداد یک یا بیشتر تاور کرین داشتند اطمینان کامل حاصل بود مورد بررسی قرار گرفتند. تنها مشکل این است که بسیاری از این شرکت ها نمی دانند که ارزش پر کردن این فرم های نظرسنجی و ارائه و ثبت اطلاعاتشان چقدر ارزشمند است.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/31/%D8%B1%D8%B4%D8%AF+%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7/

اشتباهاتی که نباید در قالیشویی مرتکب شوید!

تمیز کردن فرش‌هایتان، مثل تمیز کردن معمول سایر سطوح نیست؛ هر فرشی باید سالانه، یا نهایتا هر 18 ماه یک بار، به صورت حرفه‌ای قالیشویی شود. حتی اگر مدام فرش‌ها را جارو میزنید، باز همقالیشویی به افزایش عمرشان و همینطور به بهبود حال و هوای اتاق ها و کمتر کردن خطر آلرژی کمک می‌کند.

اشتباهات متداول در قالیشویی به دست خودتان!

بهترین کار این است که فرش‌های خود را به دست قالیشویان حرفه‌ای بسپارید. با این حال، برخی از مردم برای صرفه‌جویی مالی ترجیح می‌دهند خودشان فرش‌هایشان را تمیز کنند. با این که تمیز کردن فرش به دست خودتان خیلی ارزان‌تر تمام میشود، اما تقریبا هیچ‌وقت به اندازه قالیشویی حرفه‌ای موثر نیست و همینطور نیازمند وقت و کار زیاد می‌باشد. همینطور، در این روش، احتمال این که به فرشتان آسیب بزنید خیلی زیاد است.
نسبت به آسیب‌هایی که ممکن است با تمیز کردن فرش به دست خودتان، یا با سپردن فرش‌هایتان به قالیشویان کم تجربه، به فرش ها وارد شود، آگاه باشید:

  • شامپو زدن بیش از حد
  • خیس کردن بیش از حد
  • تماس فرش‌های خیس با اثاثیه خانه

شامپو زدن بیش از حد به فرش ها، یا قادر نبودن به آبکشی کامل فرش ها بعد از شامپو زدن، مشکلاتی است که وقتی خودتان فرش‌هایتان را تمیز می‌کنید، قابل جلوگیری نیستند. این بزرگ ترین دلیلی است که حتی اگر دوست دارید همه جور کارها را خودتان به دست خودتان در خانه انجام دهید، در زمینه شست و شوی فرش باید هر از گاهی از کمک متخصصین بهره بگیرید. چنانچه این کار را نکنید، روی هم جمع شدن انبوهی از مواد شوینده پس از هر بار شست و شوی فرش‌هایتان باعث میشود که سرانجام فرشتان تبدیل به وسیله‌ای شود که عملا باکتری ها و کثیفی را به خود جذب می‌کند! همینطور، زمانی که فرشی به این وضعیت برسد، دیگر حتی اغلب متخصصین نیز نمیتوانند کاملا تمیزش بکنند!
بیش از حد خیس کردن فرش ها، زمانی اتفاق میفتد که آب زیادی جذب زیر فرش میشود. بعضی از مواد شوینده اگر بیش از حد در تماس با آب باشند، میتوانند باعث از بین رفتن رنگ فرش‌هایتان شوند. بعضی از فرش‌ها در این حالت آب میروند و از زمین بلند می‌شوند! اگر قسمت زیرین فرش خیس شود، خشک کردنش کار خیلی سختی خواهد بود. این مشکل میتواند منجر به رشد قارچ و کثیفی در فرش‌هایتان بشود.
آخرین فاجعه‌ای که ممکن است برای فرش‌هایتان رخ بدهد، آن است که وقتی هنوز خیسند با سایر اسباب و وسایل خانه تماس داشته باشند. اغلب وسایل چوبی، چنانچه با سطح خیسی تماس داشته باشند، باعث لکه دار شدن سطح خیس خواهند شد. اکثر وسایل خانه پایه‌های فلزی دارند. تماس این پایه های فلزی با فرش باعث زنگ زدن فلز و به جا ماندن لکه روی فرش میشود. اغلب کسانی که خودشان فرش‌هایشان را تمیز میکنند با این مشکل مواجه خواهند شد.

روش‌های حرفه‌ای تمیز کردن فرش

یکی از روش‌های شست و شوی حرفه‌ای فرش خشک‌ شویی است. البته این روش واقعا "خشک" نیست، بلکه فرآیندی است که در آن میزان رطوبت وارد شده به فرش کنترل می‌شود. در این روش میزانی دقیق از رطوبت که برای تمیز کردن لازم است به فرش وارد می‌شود، ولی با این حال فرش خشک باقی می‌ماند. برای کسانی که خودشان فرش‌هایشان را تمیز میکنند این روش به روش "خشک" معروف است؛ ولی ابزارآلات مورد استفاده قالیشویان حرفه‌ای بسیار تخصصی تر و دقیق‌تر از کاری است که از پس هیچ کسی در خانه بر بیاید. با این که مواد شوینده مورد استفاده در هر دو حالت یکی است، وقتی خودتان به روش خشک فرشتان را تمیز می‌کنید، نمیتوانید میزان این مواد و طرز جذب شدنشان به فرش را کنترل کنید.
ادامه دارد...

 

منبع :


http://baseblog.parsiblog.com/Posts/30/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%DA%A9%D9%87+%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF+%D8%AF%D8%B1+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D9%85%D8%B1%D8%AA%DA%A9%D8%A8+%D8%B4%D9%88%D9%8A%D8%AF!/


قوانین کار با تاور کرین ها

در چند دهه اخیر طراحی تاور کرین ها پیشرفت کرده و روش های نوینی برای استفاده از آن ها پیشنهاد شده است. در مقایسه با قبل آگاهی از خطرات کار با آن ها افزایش یافته و در نتیجه استانداردهای امنیتی بسیار بالاتری برای قانون گذاری و همچنین برای ادراک عمومی مورد نیاز است.
تمام این ها منجر به مورخ شدن استانداردها و دستورالعمل های این کار شده و مروری بر این قوانین برای اطمینان از ارائه راهنمایی موثر توسط آن ها روی کارکرد حال حاضر در صنعت مورد نیاز است.
سه عامل اصلی در تغییرات اخیر وجود دارد: اولین تغییر مربوط به تغییراتی است که در قانون گذاری رخ داده است و این شامل معرفی عملیات بلند کردن و قوانین تجهیزات مربوط به آن می باشد. دومین تغییر به تغییراتی که در عملکرد و شیوه کار با تاور کرین رخ داده است اشاره دارد و سومین مورد مربوط به نیاز به راهنمایی دقیق تر و با جزئیات بیشتر در مدیریت و اجرای روند نصب می باشد.
در نهایت سندی تولید شد که تعداد صفحات آن از 18 به 96 تغییر پیدا کرد. بخشی از دلیل تغییر تعداد صفحات از آن جهت بوده که نسخه جدید بخش اول مشمول اطلاعات عمومی نسخه اولیه می باشد و بخش دیگر آن مربوط به افزوده شدن موارد جدید می باشد که به مسائلی چون نصب، جداسازی و تغییرات با جزئیات می پردازد.
در قسمت های مختلف این سند، تاکید بسیاری روی نیاز به برنامه ریزی موثر برای تمامی عملیات و همچنین انجام کار توسط افرادی که شایستگی انجام این کار را دارند و کاملا آموزش دیده اند دارد. بخشی از این روند برنامه ریزی مربوط به شرح کامل و با جزئیات روش ها برای اطمینان از ارزیابی کامل تمامی خطرات احتمالی و همچنین انجام معیارهای مراقبتی مناسب می شود.
تقریبا غیر ممکن است که تمامی تغییرات و موارد اضافه شده به استانداردها و قوانین را در یک مقاله کوتاه بگنجانیم ولی برخی از آن ها که برای صاحبان و کارکنان تاور کرین مهم تر است را گردآوری کرده ایم. این تغییرات شامل موارد زیر می شوند:

  • تنظیماتی باید انجام شوند که پرسنل را از تاور کرین در صورت رخداد حوادث نجات دهد.
  • نگهداری کپسول های آتش نشانی در اتاق های تاور کرین دیگر پیشنهاد نمی شوند و این از آن جهت می باشد که فضای بسته آن ها می تواند مصرف کننده را در خطر خفگی قرار دهد.
  • تاور کرین ها باید با آنومتر (بادسنج) یا دیگر دستگاه های نظارتی سرعت باد اندازه گیری و متناسب شوند.
  • از دستگاه های ضد برخورد به عنوان کمکی مناسب برای راننده های جرثقیل در مکان های چند جرثقیلی یاد می شوند ولی "نباید منحصرا روی آن ها به جای سیستم کاری امن حساب کرد. این موارد شامل تعدیل کننده جرثقیل، احتیاط راننده و همچنین ارتباطات میان جرثقیلی با استفاده از رادیوهای ضد برخورد می شوند."
  • راهنمایی به خصوصی در زمینه حفاظت در صورت رخداد رعد و برق ارائه شده و در این زمینه علاوه بر این، اشاره هایی نیز به نسخه قبلی یافت می شود.
  • مشکلات مربوط به ساعت کاری رانندگان تاور کرین ها به عهده گرفت شده است و این با راهنمایی کامل در مورد تعداد حداقل رانندگان مورد نیاز برای یک عملیات متوالی تک شیفتی با تعداد مشخصی تاور کرین در محل ساخت و ساز امکان پذیر شده است.

این خلاصه کوتاه تنها به بخش های مهمی از تغییراتی اشاره داشت که در استانداردها و قوانین در سال های اخیر رخ داده است. شدیدا به افرادی که در این زمینه علاقمند هستند و به دنبال نصب ایمن و استفاده از تاور کرین ها هستند، پیشنهاد می شود که کپی نسخه کامل سند را تهیه کرده و با دقت کامل مطالعه کنند. این کار می تواند منجر به نجات زندگی یک فرد شود.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/28/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%8A%D9%86+%DA%A9%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%A7+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7/

چگونه اکستنشن موهایمان را بشوییم ؟

استفاده از اکستنشن مو روشی برای تغییر دادن مدل موهایتان است. با اکستنشن می‌توانید موهای خود را بلند و پرپشت تر نشان دهید. اکستنشن مو سه نوع اصلی دارد: اکستنشن کلیپسی، که با گیره ای کوچک به موهایتان متصل می‌شود؛ اکستنشن دوختی که در نزدیکی پوست سرتان به موهایتان دوخته می‌شود؛ اکستنشن‌های کراتینه که تعدادی تار مو هستند که با چسب به پوست سرتان متصل می‌شوند. به جز اکستنشن کلیپسی، اتصال اکستنشن مو معمولا بسیار زمان‌بر بوده و اگر توسط یک آرایشگر حرفه‌ای انجام شود، هزینه بالایی نیز خواهد داشت. برخلاف باور عموم، امکان شست و شوی اکستنشن بدون تخریب آن وجود دارد. با این روش می‌توانید در پول و وقت خود صرفه جویی کنید!

بخش اول: شست و شوی اکستنشن کلیپسی

گام اول:

اکستنشن ها را جدا کنید. از مزایای اکستنشن کلیپسی این است موقت هستند و جدا کردن و اتصالشان در خانه کاری ساده است. جدا کردن اکستنشن‌ها کارتان را خیلی راحت‌تر می‌کند. همیشه قبل از شنا یا حمام اسکتنشن‌های کلیپسی را از سرتان جدا کنید چرا که آب می‌تواند باعث زنگ زدن فلز کلیپس اکستنشن شود.

گام دوم:

در صورت لزوم گره‌های اکستنشن را باز کنید. مثل موی طبیعی، بهتر است قبل از شستن اکستنشن گره‌هایش را باز کنید. با یک شانه دندانه پهن از قسمت کلیپس و در جهت پایین مو اکستنشن را شانه کنید. احتمال خشک شدن اکستنشن‌ها وجود دارد و در صورتی که به هم گره خورده باشند، ممکن است نیازمند مراقبت ویژه باشند. اگر نمی‌توانید وقتی که اکستنشن‌ها خشکند گره‌هایشان را از هم باز کنید، با اسپری باز کننده گره کمی مرطوبشان کنید و دوباره تلاش کنید. اگر همچنان گره‌ها از هم باز نمی‌شوند، باید به کلی خیسشان کرده و نرم کننده مو بهشان زده و بعد شانه بزنید.

گام سوم:

محیط شست ‌و شو را آماده کنید. سینک یا تشتی کوچک و تمیز را پر از آب گرم کنید. از استفاده از آب داغ بپرهیزید چرا که اکستنشن ‌ها را خراب می‌کند. البته که آب خیلی سرد هم کثیفی‌ها و شامپو را به خوبی از اکستنشن‌ها پاک نمی‌کند.

گام چهارم:

اکستنشن‌ها را خیس کنید. اکستنشن را از قسمت کلیپسی نگه دارید و بدون آن که قسمتی که در دست دارید وارد آب بشود، بقیه اکستنشن را در آب فرو ببرید. با شانه دندانه درشت شانه‌اش کنید تا مطمئن شوید کامل و یک دست خیس شده.

گام پنجم:

به اکستنشن شامپو بزنید. شامپویی ملایم و مرطوب کننده انتخاب کنید که فاقد سولفات باشد. از زیر کلیپس تا پایین موها را به آرامی و با کمک دست شامپویی کنید. در صورتی که بازهم موها به هم گره خوردند، دوباره از شانه دندانه درشت استفاده کنید. شامپو را همانطور که در موهای طبیعیتان پخش می‌کنید به اکستنشن بزنید. تفاوت اصلی در خشک‌تر بودن و ظرافت اکستنشن است. اگر اکستنشن کاملا خیس باشد احتمال این که شامپو باعث گره خوردنش بشود کمتر است.

گام ششم:

با آب گرم اکستنشن را آب بگیرید. اول در ظرف آب فرو ببریدش تا جای ممکن به آرامی فشارش دهید. سپس اکستنشن را زیر شیر آب گرم نگه دارید.

گام هفتم:

نرم کننده بزنید. از نرم کننده‌ای سبک و مرطوب کننده استفاده کنید. تمرکز نرم کننده را روی مرکز مو بگذارید. دوباره با آب گرم آب کشی کنید. آب اضافه را با فشار دادن آرام اکستنش به یک حوله بگیرید.

گام هشتم:

اجازه دهید اکستنشن خشک شود. کلیپس اکستنشن را به جای متصل کنید تا اکستنشن‌ها صاف و مرتب خشک شوند. اصلا از سشوار استفاده نکنید چرا که باعث تخریب موهای اکستنشن می‌شود.

بخش دوم: شست و شوی اکستنشن دوختی

گام اول:

موهایتان را با مرطوب کننده آماده سازی کنید. اکستنشن‌ها چربی پوست سرتان را که جذب موهای طبیعی‌تان می‌شوند را جذب نمی‌کنند؛ این باعث می‌شود که خیلی خشک شوند و در طول شست و شو بشکنند. پس قبل از شامپو زدن، با روغن مو اکستنشن ها را چرب کنید. بهتر است که این کار را از یک ساعت قبل از شست و شو انجام داده و با کلاه حمام روی موهایتان را بپوشانید تا روغن به خوبی جذب اکستنشن‌ها بشود.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/29/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86+%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%85%D8%A7%D9%86+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A%D9%85+%D8%9F/