واقعا تاور کرین ها چگونه کار می کنند؟

یک تاور کرین تا چه میزان بار می تواند بالا ببرد؟

یک تاور کرین معمولی ویژگی های زیر را دارد:

  • ماکسیمم طول محافظت نشده- هشتاد متر یا همان دویست و شصت و پنج فوت. یک تاور کرینمی تواند طولی کلی به اندازه بسیار بیشتر از هشتاد متر/دویست و شصت و پنج فوت داشته باشد و این تنها در صورتی امکان پذیر است که به یک ساختمان در حالی که حول تاور کرین بلند می شود، بسته شده باشد.
  • ماکسیمم عرض- هفتاد متر یا به عبارت دیگر دویست و سی فوت.
  • ماکسیمم توان بالابری- نوزده و هشت دهم تن یا همان هجده تن متریک، سیصد تن متر
  • وزنه های تعادلی- بیست تن (شانزده و سه دهم تن متریک)

باید بدانید که ماکسیمم باری که یک تاور کرین می تواند بالا بکشد هجده تن متریک می باشد (چیزی حدود سی و نه هزار و ششصد و نود پوند)، اما یک تاور کرین نمی تواند وزن بسیار بیشتری را در صورتی که این بار در انتهای جیب قرار داشته باشد بالا ببرد. هر چه بار به دکل نزدیک تر جای گرفته باشد، وزن بیشتری را تاور کرین می تواند به طور ایمن بالا ببرد. رتبه بندی سیصد تن متری به شما این رابطه را به وضوح نشان می دهد. به عنوان مثال، در صورتی که اپراتور بار را به صورت سی متر (صد فوت) با فاصله از دکل قرار دهد، تاور کرین می تواند ماکسیمم باری در حدود ده و یک دهم تن بالا ببرد.

یک تاور کرین از دو سویتچ محدودیتی استفاده می کند تا مطمئن شود که اپراتور تاور کرین را بیش از حد از بار پر نمی کند. این دو شامل موارد ذیل می شوند:

  • سویتچ بار ماکسیمم کشش روی سیم را بررسی می کند و از این که بار حد هجده تن را رد نکرده است اطمینان حاصل می کند.
  • سویتچ لحظه بار از این که اپراتور هنگام خارج شدن بار روی جیب رتبه بندی تن متر تاور کرین را رد نکرده است اطمینان حاصل می کند.

یک بخش داخل واحد کششی وجود دارد که بسیار نقش مهمی را ایفا می کند و آن هم این است که میزان فروریختگی درون جیب را اندازه گیری می کند و زمانی که شرایط اضافه بار ایجاد می شود این را احساس می کند.

خب، حالا به همه این ها می خواهیم به این جا برسیم که قطعا این مشکل بزرگی خواهد بود اگر یکی از این چیزها در یک محل ساخت و ساز زمین می افتاد. بیایید با هم ببینیم که چه چیزی این ساختارهای غول پیکر را به طور صاف و ایستاده نگه می دارد.

حالا وقت پرسش سوال اصلی فرا رسیده است:

چرا تاور کرین ها به زمین نمی افتند و پخش زمین نمی شوند؟

زمانی که یک تاور کرین را می بینیم، شاید با کمی تفکر همه ما به این سوال برسیم. همه چیز در مورد تاور کرین خارق العاده به نظر می رسد! واقعا این چه چیزی است که باعث می شوند این ساختارهای عظیم الجثه روی زمین نیفتند؟ مخصوصا با توجه به این که هیچ گونه کابل محافظتی به هیچ طریق و اصلا و ابدا ندارند!

اولین و یکی از مهم ترین عناصر ثبات یک تاور کرین پد بتنی بسیار بزرگی می باشد که شرکت ساخت و ساز هفته ها پیش از فرا رسیدن تاور کرین آن را می ریزد. این پد بتنی به طور معمول ده متر در ده متر در یک و سه دهم متر (سی فوت در سی فوت در چهار فوت) ابعادش می باشد و وزنی معادل چهارصد هزار پوند (صد و هشتاد و دو هزار کیلوگرم) دارد. این ها ابعاد یک پد بتنی در یک تاور کرین می باشند.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/182/%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7+%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%DA%A9%D8%A7%D8%B1+%D9%85%D9%8A+%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D8%9F/


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.