چرا فرش هایم زود کثیف می شوند؟

بعضی از افراد می گویند که کلا قید قالیشویی را زده اند، چرا که فرش هایشان مدتی بعد از قالیشویی حتی از قبل هم کثیف تر می شود. البته این حرف کاملا بی اساس نیست، اما دلیلی برای "کثیف تر شدن فرش پس از قالیشویی" وجود دارد. در اینجا به شما خواهیم گفت که این دلیل چیست و چرا شما نباید به کلی قید قالیشویی را بزنید! به علاوه به نکاتی خواهیم پرداخت که بهتان کمک خواهند کرد فرش هایتان را تمیزتر نگه دارید.
اهمیت قالیشویی حرفه ای

فرش ها باید به صورت حرفه ای قالیشویی بشوند. هیچ کاری نیست که شما بتوانید با انجام آن در خانه نیازتان به قالیشویی حرفه ای را از بین ببرید، چرا که شما نمی توانید هیچ جایگزینی برای دستگاه های قالیشویی پر قدرت و حرفه ای در خانه داشته باشید.

شامپو فرش زدن یا حتی استفاده از ماشین های قالیشویی خانگی به کلی توصیه نمی شود: این ماشین ها (یا توان دست های شما در شامپو فرش کشیدن) قدرت کافی برای بیرون کشیدن همه مواد شیمیایی وارد شده به فرش را ندارند و قطعا مقداری شوینده در الیاف فرشتان باقی خواهد ماند. شاید با خود فکر کنید که اهمیتی ندارد که کمی صابون در فرشتان باقی مانده باشد، اما باید بدانید که صابون یا شوینده های باقی مانده در فرشتان پس از خشک شدن چسبناک شده و همه کثیفی های اطرافشان را شدیدا به خود جذب می کنند. اصلا به همین دلیل است که برخی ادعا میکنند که قالیشویی باعث می شود که فرش هایشان پس از مدتی کثیف تر بشوند. پس توصیه ما به شما آن است که قید قالیشویی خانگی را بزنید، ولی قالیشویی حرفه ای داستانی جدا دارد.

در قالیشویی حرفه ای تجهیزات و ماشین هایی استفاده می شوند که جایگزین خانگی آن ها وجود ندارد. همینطور، موادی که قالیشویان حرفه ای برای شست و شوی فرشتان استفاده می کنند تنظیم شده و با شوینده های خانگی متفاوتند. در نتیجه پس از قالیشویی حرفه ای هیچ ماده ای که به فرشتان آسیب بزند در آن باقی نخواهد ماند.

نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم آن است که لفظ "قالیشویی حرفه ای" به معنی "هر شرکتی که فرش هایتان را می تواند بشورد" نیست. بسیاری از شرکت های قالیشویی اصلا حرفه ای نیستند و نه نیروی کار آموزش دیده دارند و نه دستگاه ها و تجهیزات مناسب. البته که قیمت های چنین شرکت هایی به طرز چشمگیری از شرکت های قالیشویی حرفه ای پایین تر هستند و تخفیف ها فوق العاده ای نیز به شما می دهند. اما اگر دوست ندارید که فرش هایتان کاملا آسیب ببینند و یا "خیلی زود پس ازقالیشویی باز کثیف شوند"، توصیه می کنیم که فرش هایتان را به اینجور مکان ها نسپارید، با تحقیق جلو بروید و دنبال شرکت هایی باشید که واقعا "حرفه ای" هستند.

درست و صحیح جارو بکشید

حالا که می دانید نباید خودتان فرشتان را قالیشویی کنید، این سوال پیش می آید که پس چطور فرش هایتان را در طول سال و بین قالیشویی ها تمیز و مرتب نگه دارید؟ جواب ما به شما این است که یاد بگیرید چطور درست جارو بکشید!

باید بدانید که سریع حرکت دادن جارو روی فرش ها شاید وقت کمی بگیرد و کار نسبتا راحتی باشد، اما روش غلطی برای جارو کشیدن است. شما با حرکت دادن سریع جارو روی فرشتان به مرور زمان باعث ساییده شدن الیاف آن خواهید شد و به علاوه 75 درصد کثیفی ها و گرد و غبار موجود میان الیاف فرش را به حال خود رها خواهید کرد. جارو کشیدن صحیح یعنی این که جارو را با آرامش و به آرامی روی فرش حرکت دهید تا همه کثیفی ها فرصت بیرون کشیده شدن را داشته باشند. به علاوه مهم است که از جارویی با قدرت مکش مناسب، کیسه ای خالی و فیلتری تمیز استفاده کنید!

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/187/%DA%86%D8%B1%D8%A7+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%85+%D8%B2%D9%88%D8%AF+%DA%A9%D8%AB%D9%8A%D9%81+%D9%85%D9%8A+%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%9F/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.