توصیه های قالیشویی برای این که فرش های ماندگاری داشته باشید (قسم

اسباب و اثاثیه را جا به جا کنید

در صورتی که اسباب و اثاثیه روی فرشتان سنگین هستند، زیر پایه هایشان پلاستیک، فویل آلمینیوم یا چوب بگذارید تا با فرش در تماس نباشند و با این کار از زنگ زدن قطعات فلزی و لکه شدن فرشتان جلوگیری کنید.

فرش را بیش از حد خیس نکنید

ماشین های خانگی بعضی اوقات بیش از حدی که میتوانند آب را بمکند فرشتان را مرطوب خواهند کرد. برای این که از خیس شدن بیش از حد فرشتان جلوگیری کنید، فرش‌ را یک بار با محلول آب و شوینده با دستگاه بکشید. سپس باری‌ دیگر ماشین را روی فرشتان با محلول آبکشی بکشید. پس از آن، ماشین را روی تنظیمات مکندگی قرار دهید و مخزن آب را خاموش کنید، و فرشتان را دو بار با دستگاه قالیشوییجارو بزنید.

اجازه دهید فرش کاملا خشک شود

فرش خیس محیطی مناسب برای رشد قارچ ها و باکتری ها است. پس از قالیشویی پنجره هایتان را باز بگذارید و پنکه‌ روشن کنید. استفاده از دستگاه های کاهش رطوبت نیز توصیه می شود. خشک شدن کامل فرش پس از قالیشویی با دستگاه های خانگی می تواند تا 12 ساعت طول بکشد، اما در حالت معمول این زمان بین 6 تا 8 ساعت خواهد بود.

بخش چهارم: لکه ها را حتما بلافاصله پاک کنید

اگر ماده ای غذایی روی فرشتان ریخته با پارچه روی آن را نکشید تا لکه بیشتر پخش نشود. با قاشق یا یک کارد با احتیاط قسمت های ماده
که جذب فرش نشده اند را جدا کنید و اجازه ندهید فرش لکه دار تر از چیزی که هست بشود.

سریع عکس العمل نشان دهید

اگر بلافاصله به لکه رسیدگی کنید به احتمال 99 درصد می توانید آن را کاملا پاک کنید. هر چه لکه بیشتر روی فرش بماند بیشتر جذب الیاف آن شده و واکنش های شیمیایی بیشتری بین ماده ریخته شده و الیاف فرش رخ می دهد.

ابتدا به تنهایی از آب کمک بگیرید

هشتاد درصد لکه ها تنها با استفاده از آب از بین می روند. برای از بین بردن لکه ها، پارچه ای سفید، تمیز و خشک را به لکه با ملایمت فشار دهید تا ماده ریخته شده روی فرش تا حد ممکن جذب پارچه شود. چندین بار تکرار کنید. سپس از پارچه ای خیس کمک بگیرید و آن را بدون مالش روی لکه قرار دهید. در صورت نیاز پارچه را تعویض کنید. اگر لکه سرسخت بود، باید به سراغ روش های بعدی بروید. در صورتی که فرش بیش از حد‌ خیس شد برای خشک کردنش از پنکه کمک بگیرید.

لکه را نسابید

ساییدن و مالش لکه باعث پرزدار شدن و تخریب الیاف فرش می شود و همینطور لکه را در فرش بیشتر پخش میکند. به یاد داشته باشید که به جای مالش لکه، تنها حوله ای خیس را روی آن قرار دهید.

صبور باشید

آب را به آرامی در فرش عبور داده و سپس با حوله ای خشک روی‌ آن را پوشانده و به آرامی فشار دهید‌ و به تعداد دفعات لازم این فرایند را تکرار کنید. اگر صبور باشید، بیشتر اوقات می توانید لکه به وجود آمده را پاک کنید.

روی لکه های سرسخت از آب گازدار‌ یا سرکه استفاده کنید

قبل از استفاده از محصولات قالیشویی و پاک کننده ها از ترکیب نصف نصف آب و سرکه و یا از آب گازدار کمک بگیرید.

قبل از استفاده از شوینده ها آن ها را امتحان کنید

برخی مواد شوینده به بافت و رنگ فرش آسیب میزنند. برخی نیز به خوبی از فرش پاک نمیشوند و باعث کثیف تر شدن فرش خواهند شد. در انتخاب شوینده دقت بالایی داشته باشید و بدون امتحان آن روی گوشه ای از فرش از آن استفاده نکنید.

منبع :


http://baseblog.parsiblog.com/Posts/122/%D8%AA%D9%88%D8%B5%D9%8A%D9%87+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%A7%D9%8A%D9%86+%DA%A9%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D8%AF+(%D9%82%D8%B3%D9%85/

محلول و اسپری قالیشویی خانگی (قسمت 3)

اگر روش های ذکر شده در مطلب قبلی را امتحان کردید اما به دردتان نخوردند، می توانید به سراغ این روش بروید:

مواد مورد نیاز:

  • 3/4 پیمانه آب
  • 1/4 پیمانه سرکه سفید
  • چند قطره مایع ظرفشویی بی رنگ
  • دستمال گرد گیری رنگ روشن

اتو

دستورالعمل:

  • آب، سرکه و مایع ظرفشویی را در ظرفی ترکیب کرده و هم بزنید
  • دستمال گردگیری را در محلول فرو ببرید، بیرون بیاورید و فشار دهید و سپس آن را روی لکه قرار دهید.
  • اتوی گرم را روی دستمال بکشید تا بخار کند
  • دستمال را از روی لکه بردارید و نگاه کنید؛ لکه باید شروع به انتقال به لکه کرده باشد.
  • به این کار ادامه دهید و حواستان باشد فقط بخش هایی‌ از دستمال را روی لکه بگذارید و اتو بکشید که تمیز باشند.
  • وقتی کارتان تمام شد، چند حوله خشک روی قسمت مورد نظر فرش بگذارید و محکم فشار دهید تا فرش خشک شود.
با برخی لکه های به خصوص چه کار کنیم؟

اگر لکه ی خاصی روی فرشتان به وجود آمده که در لیست زیر وجود دارد، می‌ توانید از این راهنما کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که این روش ها را روی قسمت های پنهان فرش امتحان کنید.

خون

برای لکه‌ خون تازه:

  • کمی هیدروژن پروکسید را مستقیما روی فرش بریزید و اجازه دهید کمی بماند.
  • با استفاده از یک حوله تمیز و با حرکات ضربه ای ناحیه را خشک کنید.

برای لکه خون قدیمی:

  • تکه های خشک شده را با کمی آب و مایع ظرفشویی بی رنگ شل کنید.
  • تکه های قابل جدا کردن را جدا کنید و هیدروژن پروکسید روی فرش بریزید.
  • با زدن ضربات آرام به فرش آن را خشک کنید.
شکلات
  • با قاشق یا کارد کره خوری بخش های قابل جدا کردن را جدا کنید.
  • کمی آب سرد روی لکه بریزید و مایع ظرفشویی اضافه کنید و با حرکت دورانی یک تکه پارچه آن را به فرش مالش دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند.
  • زمانی که کارتان تمام شد، ناحیه را به طور کامل آب بگیرید تا ترکیب صابونی را با اسپری کردن مداوم آب و سپس خشک کردن مقدار اضافی از بین ببرید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا ترکیب کاملا از فرش خارج شود.
  • ناحیه را به کمک یک حوله خشک برای جذب مایع اضافی از طریق فشار محکم (یا راه رفتن روی آن) خشک کنید. ممکن است متمایل باشیذ حوله را روی آن نقطه رها کنید و با قرار دادن چیزی سنگین رویش آن را پایین نگه دارید. برای مثال از یک دفتر تلفن می توان برای خشک کردن کامل آن کمک گرفت.
قهوه
  • سریعا تا هر قدر که می توانید مایع را به کنک حوله خشک کنید.
  • ناحیه را به کمک آب سرد تمیز کنید و از یک حوله تمیز دیگر برای خشک کردن آن استفاده کنید.
  • یک لیوان آب گرم را با یک سوم لیوان سرکه و یک قاشق چایخوری مایع ظرف شویی ترکیب کنید. اسفنجی را وارد این ترکیب کنید و به صورت دایره وار فرش را به آرامی خشک کنید. یادتان نرود جهت دستتان باید از خارج به داخل باشد.
  • زمانی که کل ناحیه را تمیز کردید، آن را کاملا آب بگیرید تا ترکیب صابونی از بین برود و به طور مداوم آب اسپری کنید و سپس اضافی را خشک کنید و این عمل را تا زمانی ادامه دهید که ترکیبی در فرش باقی نمانده باشد.
  • ناحیه را خشک کنید و برای این کار از یک حوله خشک استفاده کنید.

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/121/%D9%85%D8%AD%D9%84%D9%88%D9%84+%D9%88+%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D9%8A+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%8A+(%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA+3)/

مقاله نویسی و پایان نامه

چاپ مقاله

 مقدمه خود را بنویسید.

یک پاراگراف مقدمه مناسب برای جلب توجه خواننده تان ضروری است. در جملات اندک ابتدایی، خواننده این که مقاله ارزش خوانده شدن دارد یا نه را ارزیابی می کند و به طور کلی بررسی می کند که آیا ارزش متناسب با خواسته اش را در آن می یابد یا خیر. تعدادی راه برای شروع چاپ مقاله تان وجود دارند و برخی از آن ها شامل موارد زیر می شوند:

  • استفاده از ضرب المثل
  • استفاده از سخن یک موضوع مصاحبه
  • شروع با آمار
  • شروع با اشتراک گذاری حقایق مستقیم داستان.

چارچوب خود را دنبال کنید.

شما مقاله خود را به صورت چارچوب پیش نویس کرده اید و این به شما در تمرکز روی چاپ مقاله ای قوی و منسجم کمک می کند. این چارچوب همچنین می تواند به شما کمک کند تا به یاد داشته باشید که چگونه جزئیات به یکدیگر مربوط شده اند. شما همچنین به یاد خواهید آورد که چگونه سخنان به خصوصی از نکات مشخصی که به آن اشاره می کنید و آن ها را تبلیغ می کنید حمایت می کنند.

  • انعطاف پذیر باشید. برخی اوقات زمانی که می نویسید، جریان صحبت شما جهتی نامتناسب با چارچوبتان پیدا می کنند ولی علیرغم تفاوتشان، بسیار منطقی هستند. آمادگی این را داشته باشید که جهت چاپ مقاله تان را در صورتی که صحبت جدید شما مناسب تر است تغییر دهید.

پیش زمینه مناسبی ارائه کنید.

این احتمال را ندهید که خواننده‌ تان به اندازه ای در مورد موضوع اطلاع دارد که شما دارید. به انواع اطلاعات عمومی ای فکر کنید که خواننده تان برای فهم موضوع به آن احتیاج دارد. بسته به نوع مقاله تان، ممکن است پاراگرافی بنویسید که پس از حرکت به سمت شواهد مربوط به خواننده اطلاعات عمومی می دهد. یا ممکن است که این اطلاعات عمومی را درون متن خود بیاورید و با آن ترکیب کنید.

با جزئیات نشان دهید.

از زبان توصیفی برای انتقال تصویری مناسب به خواننده تان از چیزی که در مورد آن می نویسید استفاده کنید. با دقت از افعال توصیفی و صفات دقیق استفاده کنید.

انجام پایان نامه

یک پایان نامه خوب اولین قدم برای آینده شما خواهد بود. این یک سند معتبر به هدف راضی کردن ناظر شما می باشد و به این فرد نشان می دهد که تحقیق شما مفید و ارزشمند خواهد بود.
انجام پایان نامه شما باید شامل سه بخش اصلی باشد:
توجیه. باید یک دلیل واضح برای انتخاب موضوع خود ارائه کنید. در این توجیه، باید ثابت کنید که تحقیقتان در حوزه خود مفید خواهد بود و به هم رشته های خود ارزشی خواهد افزود. همچنین مهم است که یه وضوح محدودیت های این انجام پایان نامه را ذکر کنید و همچنین توقعات واضحی وضع کنید.
تحقیقات قبلی. شما باید یک نگاه کلی از تحقیقات موجود مربوط به موضوع انتخابی خود ارائه کنید. فقط همین کافی نیست که کارهای موجود را مرور کنید. باید توضیح دهید چگونه به اطلاعات موجود می افزایید و بر اساس آن کار خود را بنا می کنید.
چارچوب. شما توضیح داده اید که چرا فکر می کنید این تحقیق ارزشمند است. همچنین گفته اید که چگونه در میان تحقیقات موجود جای می گیرد. حال زمان آن رسیده که روشتان را برای این فعالیت تعیین کنید. در این بخش انجام پایان نامه، شما باید روش پیشنهاد شده خود را چارچوب گذاری کنید و مرور کلی از هزینه ها، منابع و زمان مورد نیاز برای اتمام کارتان ارائه کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/120/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87+%D9%86%D9%88%D9%8A%D8%B3%D9%8A+%D9%88+%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/

چگونه یک باربری مورد اعتماد پیدا کنیم؟

اسباب کشی دشواری های زیادی دارد. احساسات شما در مورد ترک کردن محله ای آشنا، دوستانتان و خاطرات خوش شما همگی از این موارد هستند و ممکن است باعث شوند خوشحالی و هیجان شما برای اسباب کشی کم رنگ شود و احساسات دو گانه ای به شما دست دهند. تمام این ها به کنار، اگر باربری مورد نظر هم وظایف خود را به خوبی انجام ندهد این اسباب کشی تبدیل به یک کابوس می شود. درباربری شهرک غرب هدف ما این است که به نگرانی های شما، فکر این که آیا این باربری از وسایلتان به خوبی معرفی می کند یا نه را نیفزاید و خیالتان راحت راحت باشد.
انتخاب یک شرکت باربری مناسب می تواند کل این روند را بسیار راحت کند. اما ممکن است این کار در عمل به این راحتی که به نظر می رسد نباشد. تنها مسئله این نیست که دفتر تلفن را برداریم و زیر تیتر «شرکت های باربری» دنبال شماره بگردیم!
برای شروع باید این را بگویم که شرکت خای باربری بسیار مختلفی وجود دارند؛ از آن هایی که خدماتشان را به اسباب کشی های درون شهری محدود می کنند گرفته تا آن هایی که شما را کلا به شهر دیگری منتقل می کنند که در گوشه ای دیگر از کشور قرار دارد؛ حتی برخی شرکت های باربری خارجی به شما امکان جا به جایی از یک کشور به کشوری دیگر را هم می دهند! پس نوع اسباب کشی مد نظر شما و حتی نیازهای شما در این اسباب کشی، نوع شرکتی را که باید از آن کمک بگیرید تعیین می کند. یک شرکت باربری می تواند به شما خدمات متنوعی را ارائه کند و تنها محدود به جا به جایی وسایل و تعلقات شما نباشد. آن ها می توانند به شما کارتن اسباب کشی بدهند یا سرویس خای دیگری ارائه کنند و حتی در روند اسباب کشی به شما کمک کنند. قطعا برای این کارها بایذ هزینه بیشتری بپردازید اما بد نیست که خیالتان از داشتن این امکان ها راحت باشد. هزینه شرکت های باربری بسیار با هم متفاوت است و حتی زمان بندی اسباب کشی شما از شرکتی به شرکت دیگر ممکن است زمین تا آسمان تفاوت کند. گاه حتی قیمت بسیار پایین ریسک این را دارد که تعلقات شما به خوبی و راحتی به مقصد نرسند.
تبریک می گوییم! شما بهترین باربری تهران را پیدا کرده اید! پس از مرور شرایط و توانایی های این باربری، به این نتیجه خواهید رسید که وقت آن فرا رسیده است که از کارکنان این باربری برای انجام کارهایتان به سریع ترین شکل اقدام کنید. نگران نباشید. با تماس بگیرید و بیایید با هم شروع به اسباب کشی کنیم!
آماده هستید بهترین کامیون باربری را به حرکت بیندازید؟ با ما تماس بگیرید تا با هم در مورد جزئیات اسباب کشیتان صحبت کنیم! باربری شهرک غرب بهترین گزینه برای اسباب کشی و جا به جایی در تهران می باشد. ما بهترین سرویس را در ازای کمترین هزینه در اختیار شما می گذاریم. باربری شهرک غربریالی نسبت به قیمت واقعی اضافه تر از شما طلب نمی کند و از همان ابتدا هزینه هر سرویس مشخص است. ما به کار خود افتخار می کنیم و این در مراقبت ما در رابطه با ایمنی تعلقات شما به وضوح دیده می شود. افراد ما بسیار تمیز و مودب هستند و خدمات مشتری ما بی نقص است. هیچ کاری نیست که شما به ما بسپارید و برای ما زیاد و کم داشته باشد. باربری شهرک غرب قابل اعتماد ترین سرویس باربریست که شما برای تمامی نیازهای مربوط به اسباب کشیتان می توانید به آن اطمینان کنید. در صورتی که دنبال باربران بسیار حرفه ای و آموزش دیده هستید، با ما تماس برقرار کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/119/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D9%8A%DA%A9+%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D9%8A+%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF+%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF+%D9%BE%D9%8A%D8%AF%D8%A7+%DA%A9%D9%86%D9%8A%D9%85%D8%9F/

آیا شما به مکمل پروتئین نیاز دارید؟

اگر باشگاه می روید، احتمالا پیش آمده که صحبت هایی از افراد درباره شیک های پروتئین مورد علاقشان که پس از ورزش مصرف می کنند شنیده باشید. پودرهای پروتئین، که هم به صورت شیک و هم به صورت اشکال دیگر مصرف می شوند، معروفیتی روز افزون میان مکمل های غذایی دارند.
شما می توانید پودر مکمل پروتئین مورد نظر خود را از فروشگاه های مواد مکمل و همینطور به راحتی از طریق اینترنت خریداری نمایید. بعضی از فروشگاه ها حتی، شیک های پروتئین را به صورت آماده برای مصرف به فروش می رسانند. اما آیا پودر های مکمل پروتئین فقط مخصوص بدن سازان هستند یا ورزشکاران دیگر‌ نیز می توانند از فواید آن ها بهره ببرند؟

پودر مکمل پروتئین چیست؟

پودرهای مکمل پروتئین اشکال مختلفی دارند. رایج ترین اشکال این پودرهای پروتئین انواع وی، سویا و کازئین هستند. پودر مکمل پروتئین وی به نسبت سایر این پودرها رایج ترین است، چرا که پروتئین شیر محلول در‌ آب‌ می باشد. پروتئین وی یک پروتئین کامل است (یعنی حاوی همه 9 آمینو اسید ضروری برای‌ بدن می باشد) که خود مزیتی بزرگ محسوب می شود. افراد گیاهخوار ممکن است پروتئین سویا را به وی ترجیح بدهند اما در نظر داشته باشید که طعم مکمل پروتئین سویا به شدت نامطبوع بوده و همینطور به خوبی مکمل پروتئین وی در آب حل نمی شود.
قیمت های پودرهای مکمل پروتئین می توانند به شدت با یکدیگر متفاوت باشند. در صورتی که یک ورزشکار معمولی باشید، احتمالا لزومی ندارد که به سراغ مکمل های گران قیمت تر بروید و پودرهای مکمل پروتئین ارزان تر نیز نتیجه ای مشابه به شما خواهند داد.
در برخی شرایط خاص پودرهای مکمل پروتئین می‌ توانند خیلی‌ مفید واقع شوند. پودر های مکمل پروتئین منبعی مناسب و کامل برای پروتئین مورد نیاز بدن هستند. اما این نکته را از یاد نبرید: همه افراد، حتی ورزشکاران، میتوانند پروتئین مورد نیاز بدنشان را از طریق مواد غذایی مثل گوشت، مرغ، ماهی و شیر جذب کنند.

چه زمانی بهتر است از پودرهای مکمل پروتئین استفاده کنید؟

دلایل مختلفی برای این که یک ورزشکار متوسط بخواهد مکمل های پروتئینی را به رژیم غذاییش اضافه کند وجود دارند.

  • هنگام رشد. یک فرد نوجوان به پروتئین بیشتری برای انجام تمرینات ورزشی احتیاج دارد، چرا که بدن در حال رشد احتیاج به میزان پروتئین بالاتری دارد.
  • وقتی که تازه شروع به ورزش کرده اید. اگر ورزش را تازه شروع کرده اید و می‌خواهید عضلاتتان قوی بشوند، احتیاج به پروتئین زیادی دارید.
  • وقتی که شدت تمریناتتان را بالا برده اید. اگر قبلا هفته ای چند بار نیم ساعت تمرینات ورزشی می کردید، اما حالا قصد دارید تمرینات سنگین برای نیم ماراتون انجام دهید، بدنتان به پروتئین بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • بدنتان آسیب دیده و حال در حال بازسازی است. ورزشکارانی که در حین تمرینات آسیب دیده اند، برای بهبود آسیبشان همواره به پروتئین بالایی نیاز دارند.
  • اگر که وگان هستید. افرادی که گیاهخوار یا وگان هستند منابع پروتئینی متعددی را که سایر افراد مصرف می کنند را از رژیم خود حذف می کنند؛ مثل گوشت، مرغ، ماهی و همینطور لبنیات و تخم مرغ.

در صورتی که هر یک از این موارد شامل حال شما میشوند، بدنتان نیازمند پروتئین بالایی است و شما می توانید این نیاز را از طریق پودر های مکمل پروتئین برطرف کنید.
البته یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد، و‌ آن این است که برای تامین پروتئین مورد نیازتان در هر یک از این موارد، احتمالا به بیشتر از 10 الی 14 گرم پروتئین اضافی در روز نیاز نخواهید داشت. این در‌ حالی است که بعضی از پودرهای مکمل پروتئین تا 80 گرم پروتئین در هر بار مصرف به بدنتان می رسانند. این میزان زیاد پروتئین کاملا غیر ضروری است و بدنتان آن را فقط به انرژی تبدیل خواهد کرد. همینطور، پروتئین بیش از حد ممکن است به کبد و کلیه هایتان آسیب بزند.

منبع :


http://baseblog.parsiblog.com/Posts/118/%D8%A2%D9%8A%D8%A7+%D8%B4%D9%85%D8%A7+%D8%A8%D9%87+%D9%85%DA%A9%D9%85%D9%84+%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A6%D9%8A%D9%86+%D9%86%D9%8A%D8%A7%D8%B2+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AF%D8%9F/