چرا باید صندلی ماساژور بخریم؟

صندلی ماساژور دستگاه‌هایی هستند که کمتر مورد توجه عموم قرار می‌گیرد. این عدم توجه دلایل متعددی را شامل می‌شود که مربوط به باورهای نادرست رایج در جامعه است، که برخی از آنها به دلیل عدم اطلاعات کافی در مورد خواص بی‌نظیر ماساژ و تاثیر آن بر عملکرد کلی بدن و قسمتی دیگر مربوط به قیمت مبل‌هاست. این باور به درستی در جامعه رایج نشده‌است که مبل‌های ماساژور و ماساژ مربوطه به قشر مرفه جامعه و طبقات بالای مالی می‌باشد. شاید قیمت بالای این محصولات، آنها را در ردیف محصولات لوکس قرار داده باشد ولی عملکرد آنها متفاوت از محصولات لوکس است. زیرا که با پس انداز و برنامه‌ریزی مناسب میتوان به راحتی یک صندلی ماساژور مناسب و متناسب با نیازهای فردی را تهیه نمود. در ادامه برخی تاثیرات مبل‌های ماساژور و تاثیرات آن بر عملکرد فیزیکی و ذهنی افراد می‌پردازیم.

کاهش استرس، تنش و اضطراب

مطالعات بسیاری نشان داده است که ماساژ درمانی به شدت علائم استرس را کاهش می‌دهد. برخی از درمانگران معتقدند که دریافت ماساژ مناسب برای هر فرد تاثیر چشمگیری در آرامش و کاهش اضطراب دارد و یکی از مهمتری دلایل آن ترشح هورمون‌های چندگانه که معروف به هورمون‌های زندگی شاد هستند، باشد. این هورمون‌ها در کنار هم به شدت سطح تنش و استرس را کاهش می‌دهد و به شما کمک میکند تا کمی از دغده‌های فکری روزمره رهایی پیدا کنید و بتوانید با فکری بازتر و نگاهی وسیعتر راه حلی برای مشکلات زندگی پیدا کنید.
تصور کنید پس از یک روز پر مشغله کاری به همراه کوله‌باری از مشکلات و دغدغه‌های مربوط به کار به منزل بازگشتید، جسم شما در کنار خانواده قرار گرفته ولی ذهن شما هنوز بیرون از محیط خانه و درگیر مسائل کاری می‌باشد. تنها حضور فیزیکی نمی‌تواند فراهم کننده یک فضای گرم خانوادگی باشد و هیچ وسیله‌ای بهتر از یک صندلی ماساژور نمی‌تواند ذهن شما را آزاد و به کانون خانواده بازگرداند.

آرامش بخشیدن به عضلات بدن

بدن انسان ساختار بسیار هوشمندی دارد. در زمانی که شما بیشتر از حد ظرفیت عضلاتتان فعالیت داشته باشید عضلات دچار گرفتگی و اسپاسم میشود و به نوعی این یک سیستم هشدار دهنده محسوب شده و عضلات سیگنالهای اخطاری برای شما ارسال میکنند. این زمان همان لحظهای است که عضلات محل تجمع اسیدلاکتیکها شده و خونرسانی نیز به عضلات کم میگردد. شما با بیتوجهی به این گرفتگیهای عضلات بدن را در معرض خطر قرار میدهید و ممکن است آسیبهای جبران ناپذیری برای بدن شما به همراه داشته باشد. شما به راحتی میتوانید با دریافت یک ماساژمناسب در زمان مناسب این گرفتگیها را برطرف نموده و تنش و استرس را از عضلات خود خارج کنید. مناسبترین ماساژ پیشنهاد شده برای رفع گرفتگی عضلات، ماساژ شیاتسو است. شما با خرید یک صندلی ماساژ برای منزل خود میتوانید هر روز تنش و اسپاسم جمع شده را دفع نموده و اجازه فعالیت هر چه بیشتر به بافتهای عضلانی را دهید.

بهبود گردش خون

دو قسمت از اصلی‌ترین بخش‌های صندلی‌ ماساژور تاثیر مستقیم بر افزایش گردش خون دارند. غلطک‌های پشت و حالت بی‌وزنی، که به تفکیک به توضیح عملکرد آنها و در نهایت به خواص کلی افزایش گردش خون می‌پردازیم.

غلطک‌های ماساژ پشت و کف پا:

غلطک‌های مکانیکی طراحی شده در صندلی‌های ماساژ به چند روش کلی ورز دادن، مالیدن، ضرب زدن، تیغه‌ای، شیاتسو و گرفتن، بدن شما را ماساژ می‌دهد.
این ماساژ با ترکیب در برنامه‌های اتوماتیک به همراه کیسه‌های هوا و لرزش به شدت گردش خون را در بدن افزایش داده و بهبود می‌بخشد. در صندلی‌های ماساژ پیشرفته در برنامه‌های اتوماتیک طراحی شده هدف نهایی بهبود گردش خون می‌باشد.

حالت بی‌وزنی:

در حالت بی‌وزنی، صندلی‌های ماساژور در حالت کاملاً خوابیده قرار میگیرد تا فشار بر روی ستون فقرات کاهش یابد. حالت خوابیده به قلب کمک بسیاری در پمپاژ خون می‌نماید، زیرا دیگر نیاز نیست بر فشار جاذبه غلبه نماید و این امر سبب می‌شود خون با فشار بیشتر در رگها جریان پیدا کرده و خون رسانی کاملتری به تمام بافتها انجام شود.

ادامه دارد ...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/22/%DA%86%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF+%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84%D9%8A+%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DA%98%D9%88%D8%B1+%D8%A8%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D9%85%D8%9F/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.