نحوه دوخت اکستنشن مو ( قسمت دوم )

قدم دوم: بافت آفریقایی

1) از یک سمت سر شروع کنید. دقت کنید که چنانچه قرار است در نهایت موهای شخص بالای سر بسته شوند، به هیچ وجه تمام عرض سر را از چپ به راست نبافید، بلکه با حدود یک و نیم سانت فاصله از انتهای محل رشد مو شروع کنید. در غیر این صورت اکستنشن‌ ها قابل دیدن خواهند بود.
2) سه قسمت مساوی مو جدا کنید و شروع کنید به بافتن.
اگر حجم مویی که میبافید زیاد از حد باشد، بافت زیر موهایتان برجسته به نظر خواهد رسید.
ضخیم بودن بیش از حد بافت ممکن است منجر به این شود که پس از آن که موهایتان را می‌شورید قسمت بافته شده به خوبی خشک نشود.
3) انتهای بافت را محکم ببندید. میتوانید بافت را از دو طرف شروع کرده و در وسط ببندید و یا یک دست از سمتی به سمت دیگر پیش بروید. در هر حال از ثبات بافت اطمینان حاصل کنید.

قدم سوم: دوخت مو

1) سوزنتان را نخ کنید. حدود 120 سانتی‌متر نخ اکستنشن جدا کرده و یک سر آن را از یه سوزن خمیده رد کنید. دو انتهای نخ را به هم گره بزنید.
2) سوزن را از یک قطعه از اکستشن‌ها رد کنید. ممکن است لازم باشد طول موی اکستنشن یا عرضش را با توجه به خواسته خودتان کم کنید. همینطور، اگر به دنبال حجم موی زیاد هستید میتوانید اکستنشن را از بالا تا بزنید.
3) اولین کوک را بزنید. قطعه‌ی اکستنشن را زیر بافت آفریقایی نگه دارید و سوزن که به اکستنشن متصل است را از زیر بافت وارد کرده و از بالا بیرون بکشید. این کار با استفاده از سوزن خمیده کار سختی نیست.
4) اکستنشن را متصل کنید. سعی کنید که اکستنشن را بالا نگه دارید و جوری کوک بزنید که روی بافت را بپوشاند. چنانچه قطعه اکستنشن را تا زده‌اید، دقت کنید که سوزن از زیر هر دو لایه آن رد شود. کوک‌ها را سفت نکنید و پس از هر یک از آن‌ها سوزن را از درون حلقه‌ای که با کوک درست شده رد کنید تا کوک گره خورده و محکم شود.
5) به دوختن ادامه دهید. فاصله کوک‌ها از یک دیگر باید حدود یک و نیم سانت باشد.
6) ردیف را تمام کنید. زمانی که به اندازه یک کوک با انتهای اکستنشن فاصله دارید، سوزن را به جای وارد کردن به بافت تنها وارد دو لایه‎‌ی تا کنید و خود به هم محکمشان کنید. سپس آخرین کوک را بزنید و با چند گره ( رد کردن سوزن از داخل حلقه کوک) از استحکامش اطمینان حاصل کنید. نخ باقی مانده را ببرید.
7) در صورت لزوم کوتاه کنید. با توجه به آرایش موهایتان و برای آن که اکستنشن‌ها کاملا بخشی از موهایتان به نظر برسند، ممکن است لازم باشد که اکستنشن‌ها کوتاه شوند.

قدم چهارم: مراقبت از اکستنشن مو

1) اکستنشن‌ها را با ملاحظه و دقت بشورید. اکستشن‌ مو کاملا قابل شست و شو هستند اما باید مراقب باشید. چنانچه اکستنشن‌ها بیرون از موهایتان هستند حتما دقت داشته باشید که باید از بالا به پایین شسته شوند نه برعکس. شامپو یا نرم‌کننده را کف دستتان ریخته و با آرامش روی موها بکشید.
از شامپوها یا نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که مرطوب کننده باشند. استفاده از ماسک موهای خارج از حمام به خصوص روی ساقه موها نیز عالی است.
در هنگام برس یا شانه زدن مو خیلی دقت کنید. از ساقه موها گره هایشان را به آرامی باز کنید و به سمت ریشه‌ها بروید. از کشیدن یا بهم زدن موها شدیدا خودداری کنید.
2) حواستان به نوع موادی که روی موهایتان می‌زنید باشد. میتوانید از ماسک، اسپری و ژل مو استفاده کنید، البته باید دقت کنید که در محتویاتشان الکل نباشد. بهتر است از روغن‌ها و مواد براق کننده نیز استفاده نکنید.
3) با حواس‌ جمع بخوابید! میتوانید موهایتان را در دو رشته ببافید که به هم گره نخورند. اگر موهایتان را فر کرده‌اید میتوانید برای جلوگیری از درهم پیچیدن فرها از روبالشی ساتنی استفاده کنید.
4) موقع شنا حواستان جمع باشد. آب شور و آب کلردار موها را شدیدا خشک میکنند و علل اصلی کم‌رنگ شدن یا از بین رفتن رنگ مو هستند. اگر قرار است شنا کنید حتما از کلاه شنا استفاده کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/24/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87+%D8%AF%D9%88%D8%AE%D8%AA+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86+%D9%85%D9%88+(+%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA+%D8%AF%D9%88%D9%85+)/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.