چگونه لکه چربی را از فرش پاک کنیم ؟

شما می توانید هر گونه لکه چربی را با استفاده از یکی از روش های ذکر شده در این مقاله از روی فرشتان پاک کنید. پیش از شروع کار، یک پارچه یا دستمال توالت را روی لکه قرار دهید و آن را به آرامی خشک کنید. مواظب باشید که چربی را بیشتر درون الیاف فرش فرو نبرید. جهت دستتان در حین این کار از خارج لکه به طرف مرکز آن باشد. نوع لکه ای که روی فرش ریخته شده است فرقی نمی کند چون تمام این روش ها برای روغن موتور، روغن زیتون، روغن بچه و هر نوع روغن دیگری پاسخ گو هستند.

روش اول: استفاده از جوش شیرین یا نشاسته ذرت

ناحیه لک شده را با جوش شیرین یا نشاسته ذرت بپوشانید. این پودر را به راحتی روی فرش بپاشید و نگران این که زیاد از حد ریخته باشید نباشید. هم جوش شیرین و هم نشاسته ذرت جاذب هستند و رطوبت را "بیرون می کشند." مخصوصا اگر با روغن سر و کار داشته باشیم. این مواد به فرش آسیب نمی زنند و آن را لک نمی کنند.
یکی از محاسن استفاده از جوش شیرین یا نشاسته ذرت این است که آن ها خیلی ارزان هستند.
حسن دیگر آن ها این است که این مواد غیر سمی بوده و از مواد طبیعی ساخته شده اند. جوش شیرین یا نشاسته ذرت هیچ کدام تاثیر بدی روی محیط زیست یا بدن شما نمی گذارند.
جوش شیرین یا نشاسته ذرت را درون فرش بمالید. این کار را زیاد از حد آرام یا بیش از حد محکم انجام ندهید. به میزان کافی زورتان را در این کار استفاده کنید تا جوش شیرین یا نشاسته ذرت بتواند به درستی وارد الیاف فرش شود. می توانید از یک برس برای لکه های چرب بزرگ تر و از یک مسواک قدیمی برای لکه های کوچکتر استفاده کنید.
به جوش شیرین یا نشاسته ذرت زمان بدهید و سپس با جارو برقی آن را تمیز کنید. این به این معنی است که به پودر حداقل به مدت یک ربع دست نزنید. زمانی که جوش شیرین یا پودر ذرت روغن را جذب کرد، از یک جارو برقی برای بیرون کشیدن آن از فرشتان استفاده کنید. با دقت جارو کنید تا بتوانید تک تک ذرات پودر را جدا کنید.
چند قطره مایع ظرف شویی در ناحیه ای که لک شده است بریزید. مایع ظرف شویی را با استفاده از برس یا مسواک قدیمی به فرش بزنید. مقدار کمی آب گرم روی این ناحیه بریزید و به آرامی مایع را با یک پارچه تمیز یا اسفنج خشک کیند.
اگر این روند باعث شد کف صابون ایجاد شود نگران نباشید و فقط به خشک کردن ادامه دهید تا زمانی که این مایع کاملا از بین برود و فرش نسبتا خشک شود.
هر چه مایع ظرف شویی و آب بیشتری استفاده کنید، این روند بیشتر طول خواهد کشید.
به فرش اجازه خشک شدن کامل فرش را بدهید. به دقت الیاف فرش را برای یافتن رده روغن بررسی کنید. در صورتی که این لکه هنوز هم دیده می شود این روند را تکرار کنید.

روش دوم: استفاده از الکل مالشی

مقدار کمی الکل مالشی را با استفاده از پارچه ای تمیز یا دستمال توالت به فرش بمالید.
الکل مالشی را به فرش لکه دار خود فشار دهید.
الکل مالشی اضافه را از فرش جدا کنید.
حواستان باشد که الکل مالشی سمی و قابل اشتعال است. همیشه از الکل مالشی در شرایطی استفاده کنید که جایی که در آن مشغول به کار هستید تهویه مناسبی داشته باشد و دست خود را پس از استفاده کاملا بشویید. این ماده را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
اگر با دقت از الکل مالشی استفاده کنید این ماده کاملا امن است.
یکی از محاسن الکل مالشی این است که اکثر مردم آن را همیشه در خانه نگه می دارند و تهیه آن دردسری ندارد.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/26/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D9%84%DA%A9%D9%87+%DA%86%D8%B1%D8%A8%D9%8A+%D8%B1%D8%A7+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%BE%D8%A7%DA%A9+%DA%A9%D9%86%D9%8A%D9%85+%D8%9F/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.