قوانین کار با تاور کرین ها

در چند دهه اخیر طراحی تاور کرین ها پیشرفت کرده و روش های نوینی برای استفاده از آن ها پیشنهاد شده است. در مقایسه با قبل آگاهی از خطرات کار با آن ها افزایش یافته و در نتیجه استانداردهای امنیتی بسیار بالاتری برای قانون گذاری و همچنین برای ادراک عمومی مورد نیاز است.
تمام این ها منجر به مورخ شدن استانداردها و دستورالعمل های این کار شده و مروری بر این قوانین برای اطمینان از ارائه راهنمایی موثر توسط آن ها روی کارکرد حال حاضر در صنعت مورد نیاز است.
سه عامل اصلی در تغییرات اخیر وجود دارد: اولین تغییر مربوط به تغییراتی است که در قانون گذاری رخ داده است و این شامل معرفی عملیات بلند کردن و قوانین تجهیزات مربوط به آن می باشد. دومین تغییر به تغییراتی که در عملکرد و شیوه کار با تاور کرین رخ داده است اشاره دارد و سومین مورد مربوط به نیاز به راهنمایی دقیق تر و با جزئیات بیشتر در مدیریت و اجرای روند نصب می باشد.
در نهایت سندی تولید شد که تعداد صفحات آن از 18 به 96 تغییر پیدا کرد. بخشی از دلیل تغییر تعداد صفحات از آن جهت بوده که نسخه جدید بخش اول مشمول اطلاعات عمومی نسخه اولیه می باشد و بخش دیگر آن مربوط به افزوده شدن موارد جدید می باشد که به مسائلی چون نصب، جداسازی و تغییرات با جزئیات می پردازد.
در قسمت های مختلف این سند، تاکید بسیاری روی نیاز به برنامه ریزی موثر برای تمامی عملیات و همچنین انجام کار توسط افرادی که شایستگی انجام این کار را دارند و کاملا آموزش دیده اند دارد. بخشی از این روند برنامه ریزی مربوط به شرح کامل و با جزئیات روش ها برای اطمینان از ارزیابی کامل تمامی خطرات احتمالی و همچنین انجام معیارهای مراقبتی مناسب می شود.
تقریبا غیر ممکن است که تمامی تغییرات و موارد اضافه شده به استانداردها و قوانین را در یک مقاله کوتاه بگنجانیم ولی برخی از آن ها که برای صاحبان و کارکنان تاور کرین مهم تر است را گردآوری کرده ایم. این تغییرات شامل موارد زیر می شوند:

  • تنظیماتی باید انجام شوند که پرسنل را از تاور کرین در صورت رخداد حوادث نجات دهد.
  • نگهداری کپسول های آتش نشانی در اتاق های تاور کرین دیگر پیشنهاد نمی شوند و این از آن جهت می باشد که فضای بسته آن ها می تواند مصرف کننده را در خطر خفگی قرار دهد.
  • تاور کرین ها باید با آنومتر (بادسنج) یا دیگر دستگاه های نظارتی سرعت باد اندازه گیری و متناسب شوند.
  • از دستگاه های ضد برخورد به عنوان کمکی مناسب برای راننده های جرثقیل در مکان های چند جرثقیلی یاد می شوند ولی "نباید منحصرا روی آن ها به جای سیستم کاری امن حساب کرد. این موارد شامل تعدیل کننده جرثقیل، احتیاط راننده و همچنین ارتباطات میان جرثقیلی با استفاده از رادیوهای ضد برخورد می شوند."
  • راهنمایی به خصوصی در زمینه حفاظت در صورت رخداد رعد و برق ارائه شده و در این زمینه علاوه بر این، اشاره هایی نیز به نسخه قبلی یافت می شود.
  • مشکلات مربوط به ساعت کاری رانندگان تاور کرین ها به عهده گرفت شده است و این با راهنمایی کامل در مورد تعداد حداقل رانندگان مورد نیاز برای یک عملیات متوالی تک شیفتی با تعداد مشخصی تاور کرین در محل ساخت و ساز امکان پذیر شده است.

این خلاصه کوتاه تنها به بخش های مهمی از تغییراتی اشاره داشت که در استانداردها و قوانین در سال های اخیر رخ داده است. شدیدا به افرادی که در این زمینه علاقمند هستند و به دنبال نصب ایمن و استفاده از تاور کرین ها هستند، پیشنهاد می شود که کپی نسخه کامل سند را تهیه کرده و با دقت کامل مطالعه کنند. این کار می تواند منجر به نجات زندگی یک فرد شود.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/28/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%8A%D9%86+%DA%A9%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%A7+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.