انواع ماشین های قالیشویی

فرش وسیله‌ای ضروری نه تنها در خانه ها، بلکه در دفاتر کار، رستوران ها یا مراکز خرید نیز می‌باشد. همانطور که باید سلامتی خود را حفظ کنید تا از سالم بودن روند بالا رفتن سنتان اطمینان بیابید، باید از وسایل خود نیز مراقبت کنید و به درستی ازشان نگه داری کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند. این قانون شامل فرش ها نیز میشود. در واقع، توجهی که به فرش هایتان میکنید باید بیشتر هم باشد، چرا که آن‌ها محتمل دردهای زیادی میشوند! شما هر باری که وارد خانه یا محل کارتان می‌شوید و گامی روی فرشتان برمیدارید، مقداری زیاد از گرد و غبار و کثیفی را وارد فرش می‌کنید.
به همین دلیل است که فرش‌ها زود به زود کثیف می‌شوند. بنابراین، چنانچه میخواهید فرش هایتان طولانی عمر کنند، باید از تمیز و تعمیر شدن به موقع آن ها اطمینان حاصل کنید. شما همیشه میتوانید فرش هایتان را به دست سرویس های قالیشویی حرفه‌ای بسپارید، اما بد نیست که خودتان اول امتحان کنید. یک ماشین قالیشویی دم دستی بخرید، و خودتان فرشتان را تمیز کنید. با این کار نه تنها ظاهر فرشتان را سالم و سرحال نگه می‌دارید، بلکه در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهید کرد. معمولا میتوانید ماشین‌های قالیشویی مناسبی را در بازار بیابید.
اگر سوالتان این است که آیا ماشین های قالیشویی که در خانه استفاده میشود با ماشین هایی که قالیشویان حرفه‌ای استفاده می‌کنند یکی است یا خیر، باید درباره انواع ماشین های قالیشویی بدانید. فرش‌هایی که در بازار هستند انواع مختلفی دارند، و به ازای هر یک از این انواع چندین نوع ماشین قالیشویی وجود دارد. اگر می‌خواهید ماشینی خریداری کنید که بهترین نتیجه را برای فرشتان داشته باشد، باید کمی درباره این ماشین‌ها بدانید.

دسته بندی‌های ماشین‌های قالیشویی

به صوت کلی، سه نوع ماشین قالیشویی در بازار موجود است؛ ماشین‌های قالیشویی خانگی، ماشین‌های تجاری و ماشین‌های صنعتی

ماشین‌های قالیشویی خانگی:

این ماشین ها طراحی ظریف و ابعاد کوچکی دارند و مناسب برای استفاده در خانه هستند. این ماشین های قالیشویی کوچک قیمت مناسبی دارند، راحت جا به جا میشوند، و برای خانه های کوچک ایده‌آل هستند. آن‌ها وزن نسبتا سبکی نیز دارند. از مزیت های اصلی این نوع ماشین‌ها آن است که فضای کمی در خانه اشغال میکنند.

ماشین‌های قالیشویی صنعتی:

این‌ها ماشین‌های پرقدرت و مقاومی هستند که قادر به بیرون کشیدن هر نوع کثیفی و گل و لایی هستند. تمیز کردن فرش با این ماشین‌ها زمان بر است. آن‌ها معمولا برای فرش‌هایی استفاده میشوند که بیش از حد معمول در معرض گرد و خاک و کثیفی هستند.

ماشین‌های قالیشویی تجاری:

این نوع ماشین ها برای فضاهای شلوغ مثل رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، مکان‌های تجاری، نمایشگاه‌ها و هتل‌ها مناسب هستند. از آنجایی که فرش‌ها در این مکان‌ها به تمیز شدن عمیق‌تری احتیاج دارند، پیشنهاد میشود که در آن‌ها از ماشین‌های قالیشویی تجاری استفاده شود. این تجهیزات نسبت به ماشین‌های خانگی گران‌تر هستند. با این حال، بسیار مقاوم هستند و تمیز شدن باکیفیت فرش را تضمین میکنند.

نکات مهم درباره ماشینهای قالیشویی که باید به ذهن بسپارید

شما قطعا نمیخواهید که هنگام استفاده از ماشین قالیشویی خانگیتان از آشپزخانه یا سینک به فرش مورد نظرتان شلنگ بکشید. پس باید از ماشین‌هایی استفاده کنید که استفاده ازشان راحت تر است و مخزن آب دارند. همینطور، ماشینی که آب گرم کن داشته باشد، آب را داغ نگه میدارد و مواد شوینده در آن بهتر حل میشوند. این، تمیز شدن دقیق فرش را تضمین می‌کند. ماشین قالیشویی شما باید این خصوصیات را داشته باشد:

  • دارای آب گرم کن
  • دارای دو تانک آب؛ یکی برای آب تمیز و یکی برای آب کثیف
  • طراحی مناسب و جا به جایی راحت
  • ضامن اسپری؛ که مقدار آب تزریق شده به فرش را کنترل می‌کند
  • دارای حداقل دو برس چرخنده

ماشین‌های قالیشویی حرفه‌ای‌تر، مثلا ماشین ‌های قالیشویی تجاری، باید قابلیت‌های بیشتری از این‌ها داشته باشند تا بتوانند تمیز کردن فرش را در مدت زمان محدودتری انجام دهند.

چرا باید از یک ماشین قالیشویی استفاده کنید؟

اگر مطمئن نیستید که چرا باید از ماشین‌های قالیشویی استفاده کنید، به نکات زیر توجه کنید:

  • ابزار دستی قدرتمند: ماشین‌های قالیشویی دارای محلول پاک کننده و برس‌های چرخنده هستند و به راحتی فرش‌های شما را نمیز میکنند.
  • تمیز کردن بلافاصله لکه‌ها در خانه، محل کار و...

به این دلایل شما باید در خرید یک ماشین قالیشویی با کیفیت سرمایه گذاری کنید. پس همه نکات ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید، و بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/43/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9+%D9%85%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.