چگونه به فرش شامپو بزنیم؟

برای این که فرشتان را به صورت عمیق تمیز کنید، شامپو زدن روشی خیلی بهتر از جارو کشیدن است. شامپو زدن همینطور، عمر فرشتان را افزایش میدهد. ابتدا اسباب و اثاثیه را از اتاق بیرون ببرید، سپس با دقت جارو بکشید و بعد قسمت های لکه دار فرش را لکه زدایی کنید. ماشین قالیشویی را به اندازه کافی از آب و صابون پر کنید. قالیشویی را به آرامی در اتاق حرکت دهید. حواستان به پر شدن تانک آب کثیف باشد. بعد از شامپو زدن، بد نیست که ماشین را تنها با آب سرد و بدون شامپو باری دیگر روی فرش بکشید. همیشه اجازه دهید که فرش کاملا خشک شود و بعد اسباب و اثاثیه را به اتاق برگردانید. روی فرش مرطوب راه نروید.

قسمت اول: تمیز کردن اتاق

همه اثاثیه را جا به جا کنید. در صورت امکان، هر وقت که فرشتان را شامپو میزنید همه اثاثیه اتاق را خارج کنید. اگر که امکان این کار وجود ندارد، حداقل همه را گوشه اتاق قرار دهید.

  • اگر در اتاق اسباب و اثاثیه بزرگی دارید که به راحتی قابل جا به جایی نیستند میتوانید بگذارید سر جایشان بمانند ولی کار شامپو زدنتان سخت خواهد شد.
  • برای جلوگیری از برخورد پایه اثاثیه باقی مانده در اتاق با فرش ها و خراب شدنشان بر اثر رطوبت، میتوانید لایه ای آلمینیومی، چوبی یا پلاستیکی بین فرش و پایه قرار دهید.

با دقت جارو بزنید. ماشین های قالیشویی قابلیت مکش دارند اما این قابلیت برای مکش آب و ذرات کثیفی کوچک طراحی شده. جارو زدن اتاق، کثیفی های بزرگتر، مو و گرد و غبار را از فرش بیرون میکشد و فرش را برای شامپو زدن حاضر میکند. به علاوه جارو زدن باعث میشود که فرش پف کند و شامپو زدن را موثرتر میکند.

  • حالا که دارید زحمت شامپو زدن را به جان میخرید، جارو را نیز با دقت بیشتری بزنید. ابتدا در خطوط موازی فرش را از بالا به پایین جارو بزنید، و سپس در خطوطی عمود به خطوط قبلی حرکت کنید.
  • در حین جارو کشیدن دنبال لکه‌هایی باشید که به رسیدگی بیشتری نیاز دارند. میتوانید روی این نقطه ها برچسب بزنید تا بعدا راحت تر آن ها را پیدا کنید.
  • لکه هایی که پیدا کرده اید را لکه زدایی کنید. با یک اسپری پاک کننده لکه فرش معمولی، طبق دستورالعمل روی بسته اسپری، لکه ها را پاک کنید. پاک کننده لکه ممکن است برای بعضی از لکه ها کافی نباشد.
  • برخی از شامپو فرش ها برای لکه های سرسخت طراحی شده اند، برای همین هم ممکن است به این مرحله احتیاجی نداشته باشید.

قسمت دوم: پر کردن ماشین قالیشویی

مطمئن شوید که میدانید ماشین چطور کار میکند. اگر ماشین قالیشویی را تازه خریده‌اید یا آن را اجاره کرده اید، ابتدا نحوه استفاده آن را بخوانید. اگر دفترچه راهنمایی وجود ندارد، حداقل ماشین را بررسی کنید تا قسمت‌ها، دکمه ها و تنظیمات مختلفش را ببینید. انواع مختلفی از ماشین های قالیشویی وجود دارند و این که بدانید مال شما از‌ چه نوعی است و چطور کار میکند نکته مهمی است.
ماشین را با مقدار آب مناسب آب پر کنید. برخی ماشین های قالیشویی تانک آب متحرک دارند و برخی تانک آب ثابت دارند. به خط ماکسیموم آب روی تانک توجه کنید و بیش از حد در آن آب نریزید.

  • هر دستورالعملی که مربوط به داغ یا سرد بودن آب است را رعایت کنید. آب داغ بهتر صابون را فعال میکند و برای همین هم معمولا بهتر است.

شامپو فرش را اضافه کنید. شامپویی انتخاب کنید که با شامپو فرشتان سازگاری داشته باشد چرا که هر شامپوفرشی به هر دستگاهی نمی‌سازد. بیش از اندازه لازم شلمپو نریزید، چرا که ممکن است باعث شود دستگاه به درستی کار نکند یا روی فرشتان لکه های شامپو بیفتند.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/62/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A8%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D8%B4%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88+%D8%A8%D8%B2%D9%86%D9%8A%D9%85%D8%9F/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.