آناتومی تاور کرین

تاور کرین ها در تقریبا تمامی مکان های ساخت و ساز بزرگ در سر تا سر دنیا دیده می شوند. این ماشین ها برای بلند کردن بارهای سنگین به صورت ایمن و سریع ساخته شده اند. این تاور کرین نوع آ-فریم می باشد که یک تاور کرین سرصاف است که شیب یا سر سقفی/ آ-فریم ندارد. زمانی که این را می خوانید حداقل باید نوع تاور کرین ها را بشناسید تا متن برایتان معنا داشته باشد.

جیب

جیب به صورت افقی در طول های متفاوت بسته به مدل و تنظیمات تاور کرین دراز می شود. چرخی متصل به بخش زیرین جیب بارها در محور مرکزی تاور کرین داخل و خارج می سازد. خط های چرخ و کششی در سراسر جیب به منظور ایجاد قابلیت تاورکرین برای حرکت بار در جهات عمودی و افقی در حرکت می باشد. چرخش جیب توسط استفاده از حرکات "تکانی" عملی می شود.

چرخ

برای حرکت یک بار از محور مرکزی تاور کرین به داخل و خارج آن از چرخی در کنار بخش زیرین جیب افقی استفاده می شود. چرخ دستی نصب شده روی جیب افقی به چرخ نیرو می بخشد. کابلی از چرخ دستی از درون جیب رد شده و به چرخ وصل می شود. سپس چرخ حرکت محوری بار را کنترل و به ثبات آن کمک می کند.

قلاب

یک قلاب یا طناب به قطعات قلاب متصل است. این قطعات سری ای از دسته ها و قرقره هایی را که طناب را حمل می کنند را در خود جای می دهند. این قطعه انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می آورد و بالا بردن بار را آسان تر می سازد. این قطعه نقش اولیه را برای چرخش آزاد و تثبیت موقعیت بار به عهده دارد. شکل و وزن قطعه قلاب می تواند در چگونگی حرکت قلاب تاثیر بزرگی ایجاد کند و روی میزان تابی که قلاب هنگام حرکت می بیند موثر باشد.

جیب مخالف

دنده ها، اقسام الکترونیک و وزنه های تعادل همه و همه روی سکوی جیب مخالف قرار می گیرند. پشت اتاقک اپراتور، جیب مخالف قرار دارد مع برای بار روی جیب افقی نیرویی تعادلی ایجاد می کند. اقسام الکترونیک در پشت جیب مخالف قرار گرفته اند تا نیروی پیچشی را به ماکسیمم رسانده و نگهداری را راحت سازند.

وزنه های تعادل

یکی از نقش های اصلی وزنه های تعادل ایجاد تعادل میان نیروهای روی تاور کرین است که توسط بار ایجاد می شود. وزنه های تعادل از بتن ساخته شده و در واحد های کوچک یافت می شوند. تعداد وزنه های تعادل به ظرفیت ماکسیمم بار، طول جیب و ارتفاع سقف بستگی دارد.

واحد طناب

واحد طناب جایگاه قرارگیری گیربکس، ترمز و قسمت های محافظتی می باشد. جایگیری معمول آن ها پشت وزنه های تعادل- به سمت پشت جیب مخالف می باشد. قرار دادن تمامی اجزای طناب و چرخ در یک مکان باعث سرویس راحت تاور کرین می شود.

سقف بالای تاور کرین/ آ-فریم

تاور کرین های سر چکشی یا "سقف بلند" از قسمت سقف بالایی برای گشتاوری و ثبات بیشتر استفاده می کنند. میله های آویز از بالای سقف به جیب و جیب مخالف متصل می شوند تا ثبات بیشتری ارائه کنند. بادسنج ها و لامپ های هواپیمایی در بالای سقف متصل شده اند.

اتاقک اپراتور

حرکات تاور کرین توسط اتاقک اپراتور کنترل می شوند. در کابین صندلی اپراتور با کنترل های جویستیک، دستگاه های کنترل الکترونیک و سیستم های ارتباطی قرار می گیرد. بسیاری از کابین ها دارای سیستم کنترل دمایی می باشند تا محیط کار راحتی را تضمین کنند. اتاقک اپراتور بخشی از قسمت چرخشی می باشد.

واحد بالایی

چگونه یک تاور کرین قد می کشد؟ واحد بالایی یک قسمت ضروری برای هر تاور کرینی می باشد. این قسمت تخصصی به اقسام تاور کرین اجازه داخل و وصل شدن به سقف را می دهد. سپس یک جک هیدرولیک بخش چرخشی، جیب و جیب مخالف را یک بخش بالاتر می برد. سپس یک قسمت دیگر قابل جایگذاری است.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/63/%D8%A2%D9%86%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D9%8A+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.