خدمات اکستنشن مو لوکس ترین خدمات مویی هستند که در سالن ها یا خرده فروشی های سرویس مو موجود می باشند. یافتن بهترین اکستنشن های مو مناسب برای نوع موهای شما می تواند کار سختی باشد. می توان به این کار به عنوان یکی از ارزان ترین جراحی های زیبایی نگاه کرد و دلیل آن هم این است که موی پرپشت تر هر خانمی را می تواند حداقل پنج سال جوان تر نشان دهد. نظر صادقانه ما این است که اکثر مردم قدر امکان دسترسیشان به موی صد در صد انسانی چه برای افزایش طول، چه برای حجم و چه برای هایلایت های غیر شیمیایی را نمی دانند.
با این که برندها و انواع اکستنشن مو های متعددی وجود دارند، بسیار مهم است که به یاد داشته باشیم که تمامی روش ها یکسان نیستند و کیفیت مو، ساخت، گارانتی و غیره و غیره، به طور بازری از سازنده به سازنده فرق می کند.
انتخاب مارک و روش برای اکستنشن مو می تواند کاری طاقت فرسا باشد ولی خیلی مهم است که در نهایت آنی را برگزینید که برایتان مناسب ترین است. این به عامل های متعددی بستگی دارد که شامل نوع مو، سبک زندگی و بودجه شما می شود.
روش های اکستشن مو می توانند به دو دسته ای تقسیم شوند که هر کدام روش های نصب متفاوتی دارند:
1. دسته دسته- بافته شده، زنجیره ای و گره خورده در هم
2. قطعات بافته- چسبی، کلیپسی، دوخته شده
روش دسته دسته حدودا از بیست تا چهل دسته مو استفاده می کند که به کمک یک بند یا کراتین چسبی و یا پلی اورتان از یک سر به یک دیگر متصل شده اند. اکستنشن های موی دسته دسته به تکه ها یا قسمت های کوچک موی فرد به وسیله ترکیبی گرم یا سرد متصل می شوند. از سیستم های دسته دسته معمولا با نام بند کراتین، سر میخی، سر صاف یا نانورینگ یاد می شود. این مدل اکستنشن مو با استفاده از عنصری حرارتی به مو متصل می شود. موی شما بین سر U شکل قرار می گیرد و با استفاده از وسیله اکستنشن گرمی می چسبد که چسب کراتینی را که به مو منتقل شده است ذوب می کند.
زنچیره ها نزدیک به ریشه متصل می شوند و برای تغییر مکان جای بسیار کمی می گذارند. استفاده برای افزایش حجم چیزی حدود صد تا صد و پنجاه دسته استفاده می کند حال آن که استفاده از آن برای افزایش طول چیزی حدود سیصد دسته لازم دارد. تعداد دسته ها به مقدار و طول موی خود فرد و ظاهر مد نظر او بستگی دارد.
هزینه اکستنشن های موی دسته دسته به نوع برند، تعداد دسته های افزوده شده و شهری که در آن این کار انجام شده است بستگی دارد. اکستنشن مو ی دسته به دسته معمولا گران ترین روش است و دلیل این هم زمان طولانی نصب آن می باشد که به طور متوسط شش تا هشت ساعت به طول می انجامد.
محاسن:
معایب:
مراقبت های لازم: از استفاده از محصولاتی که اساس آن ها روغن است یا مدل دادن بیش از حد بپرهیزید.
تاور کرین ها ابزاری معجزه آسا از سرعت هستند و شرایط ساخت و ساز را در ارتفاعات بسیار بالا را فراهم می کنند. در بسیاری از موارد، هنگام ساخت آسمان خراش ها و ساختمان هایی با ارتفاعات بالا، تاور کرین راه خود را در آسمان می یابد. از آن جا که تاور کرین طبقاتی بیشتر از تعداد طبقات ساختمان در بالای خود می سازد، تاور کرین از طریق سیلندری هیدرولیک در پایه خود به طبقات بالاتر نوساخت می رود. این کار تا زمانی ادامه می یابد که تاور کرین به بالای ساختمان برسد و این نقطه جاییست که شروع به ساخت تاور کرین های کوچکتری می کند که آن را مجزا می کنند تا به آن امکان بازگشت به زمین را بدهند. هر چند که در ارتفاع بالاتر، تاور کرین ها با مشکلات بسیار متعددی رو به رو می شوند که امکان وقوع حادثه را برای آن ها دو چندان می کند. بین سال 2000 و 2010 میلادی، هزار و صد و بیست و پنج تصادف مربوط به تاور کرین ها در سر تا سر جهان گزارش شد و نتیجه آن بیش از 780 مرگ بود. یکی از مقصران اصلی پشت این تراژدی ها وقوع باد است که عامل بیست و سه درصد از این تصادفات است.
در سطوح پایین تر درست به نسبتی که طول افزایش پیدا می کند، سرعت باد نیز افزایش می یابد. هر چند که دغدغه اصلی مربوط به نیروهایی که باد به بار تاور کرین متحمل می کند، سرعت باد نیست بلکه فشار آن است. فشار باد به میزان مربع سرعت باد تغییر می کند و این بدین معناست که زمانی که سرعت باد دو برابر می شود، فشار باد به میزان چهار برابر افزایش پیدا می کند. پس نتیجه می گیریم که افزایش کوچکی در سرعت باد می تواند به شدت عملکرد ایمنی تاور کرین را تهدید کند.
بیشتر دستور کار های تاور کرین ها به سرعتی از باد اشاره می کنند که در صورت وقوع باید از ادامه کار دست کشید تا از مشکلات ناخواسته جلوگیری کرد. ماکسیمم مقدار آن معمولا بیست متر بر ثانیه یعنی چیزی حدود چهل و پنج متر بر ساعت می باشد ولی این مقدار می تواند متفاوت تعریف شده باشد. در انگلیس ماکسیمم سرعت باد پیشنهادی برای تاور کرین ها هجده و نیم متر بر ثانیه تعریف شده است. طبق طبقه بندی دیگری سرعت باد ماکسیمم در انواع تاور کرین هایی که در بیرون نصب می شوند باید بیست متر بر ثانیه باشد. اما این مقدار می تواند در برخی تاور کرین هایی که به منظور مقاومت در بادهای شدید تولید شدند و نوع آن ها منتقل کننده است، بالاتر باشد و این شامل باد هایی می شود که حدودا سرعتی معادل با بیست و هشت و نیم متر بر ثانیه دارند.
با این حال، همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد، درک فشار باد در اطراف تاور کرین ها می تواند در درک مشکلاتی که مناطق ساخت و ساز در معرض آن هستند کمک کند. تاور کرین ها در هنگام بالا رفتن، مقیاس مناسب ماکسیمم برای فشار باد را زیر صد و بیست و پنج هزارم کیلو نیوتون بر متر مربع تعیین می کنند و زمان های غیر از آن این عدد معادل بیست و پنج صدم کیلونیوتن متر مربع می باشد.
از آن جا که مقیاس ماکسیمم مجاز سرعت و فشار می توانند بسته به نوع استفاده از تاور کرین تغییر کنند، ضروری است که تولید کنندگان به صورت مناسب این اطلاعات را به خریدار و مصرف کننده از تاور کرین منتقل کنند. سازندگان تاور کرین ها باید میزان ماکسیمم سرعت بادی را که تاور کرین در برابر سر خوردن در آن مقاوم است و مراقبت هایی که باید زمان وقوع سرعت های بیشتر انجام شوند را محاسبه کرده و این اطلاعات را به مشتری منتقل سازند.
فرش وسیلهای ضروری نه تنها در خانه ها، بلکه در دفاتر کار، رستوران ها یا مراکز خرید نیز میباشد. همانطور که باید سلامتی خود را حفظ کنید تا از سالم بودن روند بالا رفتن سنتان اطمینان بیابید، باید از وسایل خود نیز مراقبت کنید و به درستی ازشان نگه داری کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند. این قانون شامل فرش ها نیز میشود. در واقع، توجهی که به فرش هایتان میکنید باید بیشتر هم باشد، چرا که آنها محتمل دردهای زیادی میشوند! شما هر باری که وارد خانه یا محل کارتان میشوید و گامی روی فرشتان برمیدارید، مقداری زیاد از گرد و غبار و کثیفی را وارد فرش میکنید.
به همین دلیل است که فرشها زود به زود کثیف میشوند. بنابراین، چنانچه میخواهید فرش هایتان طولانی عمر کنند، باید از تمیز و تعمیر شدن به موقع آن ها اطمینان حاصل کنید. شما همیشه میتوانید فرش هایتان را به دست سرویس های قالیشویی حرفهای بسپارید، اما بد نیست که خودتان اول امتحان کنید. یک ماشین قالیشویی دم دستی بخرید، و خودتان فرشتان را تمیز کنید. با این کار نه تنها ظاهر فرشتان را سالم و سرحال نگه میدارید، بلکه در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهید کرد. معمولا میتوانید ماشینهای قالیشویی مناسبی را در بازار بیابید.
اگر سوالتان این است که آیا ماشین های قالیشویی که در خانه استفاده میشود با ماشین هایی که قالیشویان حرفهای استفاده میکنند یکی است یا خیر، باید درباره انواع ماشین های قالیشویی بدانید. فرشهایی که در بازار هستند انواع مختلفی دارند، و به ازای هر یک از این انواع چندین نوع ماشین قالیشویی وجود دارد. اگر میخواهید ماشینی خریداری کنید که بهترین نتیجه را برای فرشتان داشته باشد، باید کمی درباره این ماشینها بدانید.
به صوت کلی، سه نوع ماشین قالیشویی در بازار موجود است؛ ماشینهای قالیشویی خانگی، ماشینهای تجاری و ماشینهای صنعتی
این ماشین ها طراحی ظریف و ابعاد کوچکی دارند و مناسب برای استفاده در خانه هستند. این ماشین های قالیشویی کوچک قیمت مناسبی دارند، راحت جا به جا میشوند، و برای خانه های کوچک ایدهآل هستند. آنها وزن نسبتا سبکی نیز دارند. از مزیت های اصلی این نوع ماشینها آن است که فضای کمی در خانه اشغال میکنند.
اینها ماشینهای پرقدرت و مقاومی هستند که قادر به بیرون کشیدن هر نوع کثیفی و گل و لایی هستند. تمیز کردن فرش با این ماشینها زمان بر است. آنها معمولا برای فرشهایی استفاده میشوند که بیش از حد معمول در معرض گرد و خاک و کثیفی هستند.
این نوع ماشین ها برای فضاهای شلوغ مثل رستورانها، بیمارستانها، مدارس، مکانهای تجاری، نمایشگاهها و هتلها مناسب هستند. از آنجایی که فرشها در این مکانها به تمیز شدن عمیقتری احتیاج دارند، پیشنهاد میشود که در آنها از ماشینهای قالیشویی تجاری استفاده شود. این تجهیزات نسبت به ماشینهای خانگی گرانتر هستند. با این حال، بسیار مقاوم هستند و تمیز شدن باکیفیت فرش را تضمین میکنند.
نکات مهم درباره ماشینهای قالیشویی که باید به ذهن بسپارید
شما قطعا نمیخواهید که هنگام استفاده از ماشین قالیشویی خانگیتان از آشپزخانه یا سینک به فرش مورد نظرتان شلنگ بکشید. پس باید از ماشینهایی استفاده کنید که استفاده ازشان راحت تر است و مخزن آب دارند. همینطور، ماشینی که آب گرم کن داشته باشد، آب را داغ نگه میدارد و مواد شوینده در آن بهتر حل میشوند. این، تمیز شدن دقیق فرش را تضمین میکند. ماشین قالیشویی شما باید این خصوصیات را داشته باشد:
ماشینهای قالیشویی حرفهایتر، مثلا ماشین های قالیشویی تجاری، باید قابلیتهای بیشتری از اینها داشته باشند تا بتوانند تمیز کردن فرش را در مدت زمان محدودتری انجام دهند.
چرا باید از یک ماشین قالیشویی استفاده کنید؟
اگر مطمئن نیستید که چرا باید از ماشینهای قالیشویی استفاده کنید، به نکات زیر توجه کنید:
به این دلایل شما باید در خرید یک ماشین قالیشویی با کیفیت سرمایه گذاری کنید. پس همه نکات ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید، و بهترین انتخاب را انجام دهید.
منبع :
موتورهای جستجوگر دو عملکرد اساسی دارند: جستجو و فهرست کردن، و رتبه بندی نتایج بر اساس نتایجی که مرتبطتر هستند.
اینترنت را شبکه ای از ایستگاههای مترو در یک شهر خیلی بزرگ در نظر بگیرید. در این مثال هر ایستگاه یک مطلب خاص است که اغلب به صورت یک صفحه اینترنتی و گاه به صورت پی دی اف، عکس یا سایر انواع فایل در اینترنت قابل دسترس هستند. موتورهای جستجوگر بایستی بهترین راه برای عبور از تمام این ایستگاهها را بیابند و از بهترین لینکها و مسیرها استفاده کنند.ساختار متصل اینترنت باعث میشود که همه پیج ها به هم مرتبط باشند. لینکها اجازه میدهند که روباتهای خودکار موتورهای جستجوگر که به "عنکبوت" معروف هستند، میلیون ها نتیجه مرتبط در اینترنت را بیابند و فهرست کنند. زمانی که موتورهای جستجوگر این صفحات را میابند، کد آن ها را رمزگشایی کرده و قسمت هایی از این حجم عظیم اطلاعاتی را جدا کرده و ذخیره میکنند تا در سرچها از آن ها استفاده کنند. برای رسیدن به هدف ممکن ساختن دسترسی به این حجم میلیاردی از اطلاعات در عرض چند ثانیه، شرکتهای موتورهای جستجوگر منابع اطلاعاتی خود را در سراسر جهان بنا کردهاند.این پایگاه های غول پیکر شامل هزاران ماشین هستند که حجمی عظیم از اطلاعات را در زمانی بسیار کوتاه پردازش میکنند. زمانی که شخصی جستجویی در یکی از موتورهای جستجوگر اصلی انجام میدهد، انتظار نتیجه گیری سریع دارد و حتی دو ثانیه تاخیر هم میتواند باعث نارضایتی شخص شود. برای همین هم موتورها باید بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه ارائه دهند.
موتورهای جستجوگر ماشین جواب هستند. وقتی شخصی چیزی در یک موتور جستجوگر سرچ میکند، موتور جستجوگر ابتدا نتایج مرتبط را جدا کرده و سپس رتبه بندی نتایج را بر اساس معروفیت سایت های ارائه دهنده اطلاعات انجام میدهد. پروسه سئو ، هم روی مرتبط بودن و هم روی معروفیت کار میکند.موتورهای جستجو چگونه مرتبط بودن و معروفیت یک سایت را می سنجد؟برای یک موتور جستجوگر "مرتبط" بودن بیشتر از حاوی لغات درست بودن است. زمانی که اینترنت فناوری جدیدی بود، تنها نکته حائز اهمیت کلمات کلیدی و نتایجی که موتورهای جستجوگر ارائه میدادند بسیار محدود بود اما اکنون اینطور نیست. در طول سال ها مهندسین روش های خیلی بهتری برای یافتن نتایج مرتبط یافته اند. امروزه صدها عامل روی مرتبط بودن نتایج بدست آمده در یک جستجو تاثیرگذار هستند و در این راهنما درباره مهمترین این عوامل بحث خواهیم کرد.فرض کلی موتورهای جستجوگر بر آن است که هرچه یک صفحه یا فایل معروف تر باشد، اطلاعاتی که دارد ارزشمندتر است. با توجه به رضایت افراد از نتایج حاصل از موتورهای جستجوگر میتوان گفت که این فرضی موفق بوده است.معروفیت یا مرتبط بودن به صورت دستی تنظیم نمیشوند. موتورهای جستجوگر با توجه به معادلات ریاضی و الگوریتم ها این عوامل را می سنجند و اطلاعات مفید را جدا کرده و و با توجه به کیفیت اطلاعات آنها را رتبه بندی میکنند.معمولا صدها متغیر در این الگوریتم ها نقش دارند. در بازاریابی جستجوگرها به این متغیرها "عوامل رتبه بندی" میگوییم.
چگونه میتوانیم با توجه به این عوامل موفق شویم؟
الگوریتم های جستجوگرها ممکن است غیر قابل نفوذ به نظر بیایند. حقیقت این است که جستجوگرها به خودی خود بینش کمی در مورد چگونگی کسب نتایج بهتر به ما می دهند. اما آن ها درباره بهینه سازی به ما مطالبی نیز می آموزند. به عنوان مثال گوگل موارد زیر را برای کسب رتبه بهتر در جستجوگر پیشنهاد می کند:
اطلاعات سئو با توجه به راهنمای بینگ
مهندسین بینگ در مایکروسافت این نکات را برای رتبه بالاتر در موتور جستجوگرشان پیشنهاد میکنند:
بازاریابان سرچ، نگران نباشید!
علاوه بر این توصیههای رایگان، بازاریابان موتورهای جستجوگر، در طول بیش از 15 سالی که این موتورها وجود داشتهاند، اطلاعاتی درباره نحوه رتبه بندی موتورهای جستجوگر یافتهاند. سئو کارها و بازاریابان از این اطلاعات برای کمک به سایتها و مشتریانشان استفاده میکنند.
جالب است که بدانید، خود موتورهای جستجوگر نیز از یافتن این نوع اطلاعات حمایت میکنند. کنفرانسهای مرتبط با سرچ مارکتینگ توجه بسیاری از مهندسین و نمایندگان موتورهای جستجوگر اصلی را به خود جذب میکنند.
خودتان تجربه کنید!
بهترین روشی که بازاریابان از طریق آن توانستهاند اطلاعات مفید کسب کنند، آزمون و خطا و استفاده آزادانه از موتورهای جستجوگر بوده است. روند برخی از این آزمایشات به این شکل است:
آزمایشی که ما برای مثال انجام دادهایم :
در این آزمایش، فرضیه ما این بود که لینکی که در بالای یک صفحه است، نسبت به لینکی که در پایین یک صفحه است بار بیشتری دارد. ما این آزمایش را با ساخت دامنه ای بی معنی انجام دادیم که صفحه اصلی آن لینکهایی به سه صفحه دوردست داشت که در هر سه این ها کلمه ای بی معنی به عنوان کلمه کلیدی به کار میرفت. پس از کند و کاو موتورهای جستجو در این صفحات، ما متوجه شدیم که صفحهای ک اولین لینک در صفحه اصلی را داشت در صدر رتبهها قرار دارد.
این پروسه مفید است، اما به تنهایی برای آموزش بازاریابان کافی نیست.
علاوه بر این نوع آزمایشات، بازاریابان میتوانند با استفاده از اپلیکیشنهای تولید شده توسط موتورهای جستجوگر اصلی اطلاعاتی بدست بیاورند. از معروفترین این سیستمها، سیستمی است که در دهه 1990 در خوابگاههای دانشگاه استنفورد منجر به بزرگ شدن گوگل شد و به آن PageRank گفته میشد: "روشی برای رتبه بندی بانک اطلاعاتی لینکها". نوشته اصلی مرتبط با این موضوع که "آناتومی ورانوشتاری موتورهای جستجوگر در قیاس بزرگ" (Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine) نام داشت، از منابع تحقیقات انجام شده است. اما نگران نباشید؛ لازم نیست که برای یادگیری سئو حساب دیفرانسیل یاد بگیرید!
از طریق همگی این متدها، جامعه بازاریابان نحوه عملکرد موتورهای جستجوگر را یافتهاند، و قادر به درک اجزای اساسی ساختاری وبسایتها که منجر به رتبه و ترافیک بالا میشوند، بودهاند.
مابقی این آموزش سئو، روشنسازی این نگرشها و روشهاست. به خواندن ادامه دهید!