توضیحات کلی تاور کرین

سه نوع موضوع اصلی در طراحی تاور کرین مورد بررسی قرار می گیرند. اول این که، تاور کرین باید توانایی بالا بردن وزن بار را داشته باشد. مورد دوم این است که تاور کرین هرگز نباید واژگون شود و مورد آخر این است که یک تاور کرین نباید هیچ هنگام گسیخته شود.

ثبات

برای ثبات، برآمد تمامی نیروهای پایه تاور کرین باید نزدیک به صفر باشد تا تاور کرین چپه نکند. در عمل، میزان بار مجاز برای بالا بردن (که در آمریکا نرخ بار تعریف می شود) چند واحد کمتر از باری است که باعث کج شدن تاور کرین می شود و به همین جهت است که کادری امن ایجاد می کند.
تحت استانداردهای موبایل کرین ها، نرخ بار محدود به ثبات برای یک تاور کرین کراولر (خزنده) هفتاد و پنج درصد بار کج می باشد. نرخ بار محدود به ثبات یک موبایل کرین که در پایه محافظت می شود هشتاد و پنج درصد از بار کج می باشد. این لازمه ها، به همراه زوایای اضافه تر مربوط به امنیت طراحی تاور کرین، توسط جامعه مهندسین مکانیک آمریکایی تعیین شده اند.
استانداردهای تاور کرین هایی که روی کشتی ها یا سکوهای بندری نصب شده اند کمی سخت گیرانه تر است و دلیل آن بار حرکتی روی تاور کرین به خاطر حرکت کشتی می باشد. افزون بر این، ثبات کشتی یا سکو نیز باید در نظر گرفته شود.
برای تاور کرین هایی که روی پایه ثابت یا تیر نصب شده اند، نیروهای ایجاد شده توسط بوم، جیب و بار توسط پایه ثابت یا تیر مقاومت می شوند. فشار پایه باید کمتر از فشار عملکرد مواد باشد و در غیر این صورت تاور کرین به مشکل می خورد.

انواع

موبایل

چهار نوع اصلی از موبایل کرین وجود دارند: نصب شده روی کامیون، زمین ناهموار، کراولر (خزنده) و شناور.

نصب شده روی کامیون

یک تاور کرین نصب شده روی کامیون دو بخش دارد: حامل، که از آن با نام پایینی یاد می شود و بخش بالابرنده که شامل بوم می شود و از آن با عنوان بالایی یاد می شود. این ها توسط یک صفحه گردون با هم جفت شده و از این طریق به بالایی اجازه تاب خوردن به تمامی جهات داده می شود. این جرثقیل های کامیون های هیدرولیکی مدرن معمولا ماشین های تک موتوره هستند. بالایی معمولا توسط هیدرولیک هایی که از صفحه گردونی که روی قسمت پایینی نصب شده است عبور می کنند نیرو می گیرد. در طراحی های قدیمی تر جرثقیل های کامیونی هیدرولیک، دو موتور وجود داشتند. بسیاری از اپراتورهای قدیمی تر سیستم دو موتوره را به دلیل بستن نشتی به تاور کرین های نوسازتر ترجیح می دهند.

جرثقیل ناهموار

این جرثقیل های تلسکوپی تک موتوره هستند و موتورشان به تاور کرین نیرو می بخشد. موتور معمولا در قسمت بالایی نصب نمی شود و در این موارد این جرثقیل شبیه به نوع کراولر می باشد. بیشتر آن ها چهار چرخ دارند.

کراولر (خزنده)

حسن اصلی تاور کرین کراولر این است که بسیار برای استفاده آماده و مناسب است و قابلیت این را دارد که روی مکان هایی کار کند که حداقل بهینه سازی را دارند. عیب اصلی آن وزنش است و همین باغث سختی و هزینه بالای انتقال آن می شود.

شناور

تاور کرین های شناور عمدتا برای ساخت پل و درگاه استفاده می شوند اما برای حمل بار و تخلیه آن برای بارهای بسیار سنگین به داخل و خارج کشتی هم مورد استفاده قرار می گیرد.
تعریف قابل قبولی از تاور کرین به این صورت می باشد: ماشینی که برای بالا بردن و جا به جایی اجسام سنگین توسط طناب یا کابل های معلق از بازوی محرک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/67/%D8%AA%D9%88%D8%B6%D9%8A%D8%AD%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D9%84%D9%8A+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86/

قالیشویی- خشکشویی

بونت

پس از آن که ماده شوینده در سطحی پخش میشود، فرچه ای گرد یا "بونت" در حرکتی دورانی آن را مالش میدهد. این ماشین صنعتی شبیه به تی است و قطعه ای جذب کننده دارد که کثیفی ها را به خود میگیرد و بایستی مدام شسته یا تعویض شود. روش بونت لزوما خشکشویی نیست.
برای جلوگیری از انبوه شدن کثیفی، بونت جاذب بایستی با یک ماده شوینده مرطوب شود. توصیه نمیشود که بونت را در یک سطل از محلول شوینده فرو ببرید، چرا که این کار بونت را بیش از حد خیس میکند. تعویض یا پشت و رو کردن به موقع بونت مهم است، چرا که بونت به سرعت کثیف میشود. وقتی که بونت کاملا کثیف بشود، دیگر خاصیت جذب خود را از دست میدهد و به جای جذب کثیفی ها را از جایی به جایی دیگر می برد. خیس کردن بیش از حد بونت نیز باعث میشود نهایتا فرش به تمیزکاری بیشتری احتیاج پیدا کند.
وقتی که مقدار زیادی مواد خارجی در فرش وجود داشته باشد، ممکن است لازم باشد خارج سازی به صورت خیس انجام بگیرد. معمولا از آنجایی که روش بونت با آب داغ انجام نمیگیرد، این روش نمیتواند الیاف فرش را ضدعفونی کند. اینجا است که پای ماشین ترمو به میان می آید که بونت را داغ میکند و با استفاده از یک محلول آنتی باکتریال این نقص را برطرف میکند. برای استفاده از بونت چرخشی درقالیشویی مقدار آب بسیار کمی لازم است. این روش فقط چند میلی متر بالایی فرش را تمیز میکند اما برای فضاهای بزرگ بسیار پر سرعت است. با این حال، روش بونت برای تمیز کردن کامل مواد شیمیایی اسپری شده به فرش بهترین گزینه نیست.

شامپو

تا دهه 70 میلادی قالیشویی خیس با شامپو و با استفاده از ماشین های چرخنده و سپس استفاده از مکنده خیس بسیار معمول بود، اما نحوه استفاده از شامپو در صنعت تغییر کرده است. در آن زمان روش بیرون کشی با آب داغ هنوز مطرح نشده بود؛ روشی که هم اکنون بهترین روش محسوب میشود. در آن زمان ها شامپوهای خیس با صابون روغن نارگیل درست میشدند شامپوهای خیس میتوانند چسبناک باشند، و خشکشویی معمولا کثیفی هایی را خارج میکند که شامپوها قادر به خارج کردنشان نبوده اند. از آنجایی که هیچ آبکشی انجام نمی شد، این نوع قالیشویی منجر به باقی ماندن این مواد سرسخت در فرش و جذب بیشتر کثیفی توسط آن ها میشد که این باور غلط را ایجاد میکند که "قالیشویی باعث میشود فرش بیشتر کثیف بشود". پس از آن فرمول شامپوها کاملا تغییر کرده و بسیاری از انواع آن‌ها پودری شدند. در استفاده از پودر، کثیفی ها از فرش جدا شده و جذب پودر میشوند و روز بعد با جارو از فرش خارج میشوند.

قالیشویی با فوم خشک

خشکشویی با فوم، شامل زدن روکش فوم تمیز کننده به فرش بلافاصله پس از خشکشویی میشود. فوم برای 10 دقیقه روی فرش میماند تا اجازه دهیم مواد شیمیایی آن جذب فرش شود. این روش معمولا برای تمیز کزدن چربی استفاده میشود. بعضی از فوم ها رنگ فرش را روشن تر میکنند، یا لایه ای محافظ و یا ضد کثیفی به آن اضافه میکنند. یک ماشین فوم خشک شمال یک تانک فشار است که در آن محلول آب و شامپو اضافه میشود. این روش برای فرش هایی که به آب حساسند استفاده میشود.

شست و شو با جارو مکنده

استفاده از این ماشین های قالیشویی به این صورت است که آب بدون ماده شوینده اسپری میشود و بلافاصله نیز به داخل دستگاه مکیده میشود و با این کار جریانی دورانی از آب بوجود می آید. این باعث میشود که فرش به خوبی تا عمق یک سانت تمیز بشود. همینطور با جذب بلافاصله آب، مدت زمان خشک شدن فرش بسیار کوتاه میشود.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/66/%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A-+%D8%AE%D8%B4%DA%A9%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A/

روکش صندلی وراکروز / IX55‏

روکش صندلی وراکروز / IX55 زیباترین روکش تولید شده مخصوص این خودرو میباشد ،  که روکش صندلی مارال در جهت بر آوردن نیاز مشتریان اقدام به تولید و عرضه این محصول خاص به بازار مصرف نموده است ، روکش صندلی مارال علاوه بر تولید و عرضه روکش صندلی وراکروز / IX55  اقدام به تولید و عرضه روکش صندلی اکثر محصولات خودروسازان مطرح جهانی نموده و در کنار تولید روکش صندلی شرکت های داخلی خودرو اقدام به عرضه روکش صندلی شرکت های خودرو سازی خارجی نیز نموده است.از مهمترین ویژگیهای محصولات روکش صندلی مارال تولید محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با نیاز تمام مشتریان و به خصوص مشتریان با نیازهای خاص میباشد . لازم به توضیح است که به جهت گستردگی بسیار زیاد خودروها در سالهای اخیر و گستردگی بیشتر انواع صندلی خودرها ( تا جاییکه میتوان برای برخی از خودروها در یک مدل خاص به عنوان مثال همین روکش صندلی وراکروز بیش از چند نوع صندلی و سایز  مختلف برشمرد ) تهیه و تولید روکش صندلی مخصوص برای تمام انواع این خودروها کاری بس دشوار و طاقت فرساست که روکش صندلی مارال با بیش از نیم قرن سابقه و به مدد کادر مجرب خود از عهده این امر برآمده است ،اقدام مهم دیگر مجموعه تولیدی روکش صندلی مارال استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه برای تولید اکثر روکش صندلی های تولید شده توسط این شرکت میباشد که همواره با استقبال شما مشتریان و همراهان همیشگی ما روبرو شده است.

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/65/%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%B4+%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84%D9%8A++%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B2+%2f+IX55%e2%80%8f/

چگونه به صورت طبیعی و تنها با استفاده از مکمل ویتامین عضلات خود

روی بازوانتان کار کنید. برای این نوع تمرینات به دمبل یا وزنه نیاز دارید. وززنه ها را جوری برگزینید که تمرینات بیش از حد ساده نباشند. از هر تمرین سه ست 10 الی 15 تایی انجام دهید.

  • آرنج هایتان را کنارتان نگه داشته و بازوانتان را به سمت شانه‌تان بالا ببرید و سپس پایین بیاورید. دقت داشته باشید که فشار روی ماهیچه دو سر بازوانتان باشد.
  • پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید و در حالی که زانوانتان صاف هستند از کمر خم شوید. سپس دمبل‌ها را از سمت زمین به داخل قفسه سینه بالا بکشید دمبل ها نباید با زمین تماس پیدا کنند.

روی عضلات شکمتان کار کنید. در بیشتر افراد بیشتر وزن اضافه در شکم متمرکز می‌شود. با استفاده از ورزش‌های هوازی میتوانید این چربی ‌های اضافه را بسوزانید ولی این لزوما به این معنی نیست که میتوانید تنها با ورزش‌های هوازی سیکس پک داشته باشید.

  • روی زمین بشینید، پاهایتان را جلویتان دراز کنید و زانوانتان را خم کنید. دراز بکشید و بدنتان را به سمت چپ و راست خم کنید. در هر طرف 10 بار این کار را انجام دهید. این تمرین را دو بار تکرار کنید.
  • یک زانو را روی زمین بگذارید و پای دیگرتان را از بغل دراز کنید. بازوانتان را بالا ببرید و دست‌هایتان را در بالای سر به هم قفل کنید. بدنتان را به بغل خم کنید و تا حد ممکن دست‌هایتان را به زمین نزدیک کنید و بعد به بالا برگردید. این تمرین را در 3 ست 15تایی انجام دهید.

روی عضلات قفسه سینه کار کنید. این تمرینات نه تنها قفسه سینه، بلکه شانه‌ها و بازوانتان را نیز قوی می‌کنند.

  • روی زمین طوری که بازوانتان زیر قفسه سینه باشند دراز بکشید، دستانتان را به زمین فشار داده و با استفاده از دست ها و انگشتان پا خودتان را بالا نگه دارید. دقت کنید که باسن در راستای بدن باشد. یک دقیقه یا بیشتر در این حالت بمانید و سه بار تکرار کنید.
  • در سه ست 15تایی شنا بزنید.
  • بارفیکس بزنید.

روی عضلات نیم تنه پایینتان کار کنید. برای این تمرین ها از دمبل استفاده کنید و آن ها را در سه ست 10 الی 15 تایی انجام دهید.

  • اسکوات: دمبل ها را جوری انتخاب کنید که تا جایی که توانش را دارید سنگین باشند. صاف بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس باسنتان را تا جایی که پشتتان صاف بماند پایین آورید. بلند شوید و تکرار کنید.
  • همراه با دمبل ها بایستید و یک زانو را تا حد ممکن و بدون آن که از راستای انگشت های پا جلو بزند، جلو ببرید. سپس پایتان را به نقطه اول بازگردانید و با پای دیگر دوباره تکرار کنید.

بخش سوم: ساخت عضلات در سنین بالاتر

منظم ورزش کنید. هفته ای دو بار و به صورت مرتب ورزش‌های هوازی و قدرتی انجام دهید. در سنین بالاتر تاثیری که یک هفته ورزش نکردن روی بدن می‌گذارد به مراتب بیشتر از در سنین پایین است. داشتن توده عضلانی مناسب در سنین بالا مزایای زیادی دارد، مثل بالا نگه داشتن متابولیسم و سالم نگه داشتن استخوان ها و مفاصل.

روی گروه‌های مختلف عضلات کار کنید. اوایل که شروع به ورزش می‌کنید، تمرین‌ها را کمی سخت تر از توانتان انتخاب کنید ولی نه آن قدری که باعث آسیب زدن به خودتان بشوید. تمریناتی انجام دهید که روی گروه های عضلانی اصلی متمرکز هستند، مثل دراز نشست.

خوب استراحت کنید. با بالا رفتن سن احتمال درد مفاصل و عضلات پس از ورزش بالا می‌رود. بین ست ها دو تا سه دقیقه استراحت کنید و دو روز بین تمرینات قدرتی فاصله بیاندازید. اگر پس از ورزش درد زیادی متحمل می‌شوید تعداد تکرار تمرینات و شدتشان را کم کنید.

تمرینات کششی را فراموش نکنید. قبل از ورزش حتما بدنتان را گرم کنید وگرنه ممکن است به خودتان آسیب بزنید. هر عضله را بین 20 تا 30 ثانیه بکشید. در طول ورزش حواستان به نفس کشیدن باشد! اگر نفستان را هنگام ورزش حبس کنید فشار خونتان بالا می‌رود. حتما دو و بازدم را در فواصل مرتب انجام دهید.

از مکمل ویتامین د استفاده کنید. رژیمتان بایستی سرشار از فیبر و پروتئین باشد. ویتامین د که با عملکرد عضلات سر و کار دارد، معمولا کمتر از میزان لازم در بدن افراد در سنین بالا وجود دارد. استفاده از مکمل می‌تواند از کاهش توده عضلانی بدنتان جلوگیری کند.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/64/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A8%D9%87+%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA+%D8%B7%D8%A8%D9%8A%D8%B9%D9%8A+%D9%88+%D8%AA%D9%86%D9%87%D8%A7+%D8%A8%D8%A7+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87+%D8%A7%D8%B2+%D9%85%DA%A9%D9%85%D9%84+%D9%88%D9%8A%D8%AA%D8%A7%D9%85%D9%8A%D9%86+%D8%B9%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF+/

آناتومی تاور کرین

تاور کرین ها در تقریبا تمامی مکان های ساخت و ساز بزرگ در سر تا سر دنیا دیده می شوند. این ماشین ها برای بلند کردن بارهای سنگین به صورت ایمن و سریع ساخته شده اند. این تاور کرین نوع آ-فریم می باشد که یک تاور کرین سرصاف است که شیب یا سر سقفی/ آ-فریم ندارد. زمانی که این را می خوانید حداقل باید نوع تاور کرین ها را بشناسید تا متن برایتان معنا داشته باشد.

جیب

جیب به صورت افقی در طول های متفاوت بسته به مدل و تنظیمات تاور کرین دراز می شود. چرخی متصل به بخش زیرین جیب بارها در محور مرکزی تاور کرین داخل و خارج می سازد. خط های چرخ و کششی در سراسر جیب به منظور ایجاد قابلیت تاورکرین برای حرکت بار در جهات عمودی و افقی در حرکت می باشد. چرخش جیب توسط استفاده از حرکات "تکانی" عملی می شود.

چرخ

برای حرکت یک بار از محور مرکزی تاور کرین به داخل و خارج آن از چرخی در کنار بخش زیرین جیب افقی استفاده می شود. چرخ دستی نصب شده روی جیب افقی به چرخ نیرو می بخشد. کابلی از چرخ دستی از درون جیب رد شده و به چرخ وصل می شود. سپس چرخ حرکت محوری بار را کنترل و به ثبات آن کمک می کند.

قلاب

یک قلاب یا طناب به قطعات قلاب متصل است. این قطعات سری ای از دسته ها و قرقره هایی را که طناب را حمل می کنند را در خود جای می دهند. این قطعه انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می آورد و بالا بردن بار را آسان تر می سازد. این قطعه نقش اولیه را برای چرخش آزاد و تثبیت موقعیت بار به عهده دارد. شکل و وزن قطعه قلاب می تواند در چگونگی حرکت قلاب تاثیر بزرگی ایجاد کند و روی میزان تابی که قلاب هنگام حرکت می بیند موثر باشد.

جیب مخالف

دنده ها، اقسام الکترونیک و وزنه های تعادل همه و همه روی سکوی جیب مخالف قرار می گیرند. پشت اتاقک اپراتور، جیب مخالف قرار دارد مع برای بار روی جیب افقی نیرویی تعادلی ایجاد می کند. اقسام الکترونیک در پشت جیب مخالف قرار گرفته اند تا نیروی پیچشی را به ماکسیمم رسانده و نگهداری را راحت سازند.

وزنه های تعادل

یکی از نقش های اصلی وزنه های تعادل ایجاد تعادل میان نیروهای روی تاور کرین است که توسط بار ایجاد می شود. وزنه های تعادل از بتن ساخته شده و در واحد های کوچک یافت می شوند. تعداد وزنه های تعادل به ظرفیت ماکسیمم بار، طول جیب و ارتفاع سقف بستگی دارد.

واحد طناب

واحد طناب جایگاه قرارگیری گیربکس، ترمز و قسمت های محافظتی می باشد. جایگیری معمول آن ها پشت وزنه های تعادل- به سمت پشت جیب مخالف می باشد. قرار دادن تمامی اجزای طناب و چرخ در یک مکان باعث سرویس راحت تاور کرین می شود.

سقف بالای تاور کرین/ آ-فریم

تاور کرین های سر چکشی یا "سقف بلند" از قسمت سقف بالایی برای گشتاوری و ثبات بیشتر استفاده می کنند. میله های آویز از بالای سقف به جیب و جیب مخالف متصل می شوند تا ثبات بیشتری ارائه کنند. بادسنج ها و لامپ های هواپیمایی در بالای سقف متصل شده اند.

اتاقک اپراتور

حرکات تاور کرین توسط اتاقک اپراتور کنترل می شوند. در کابین صندلی اپراتور با کنترل های جویستیک، دستگاه های کنترل الکترونیک و سیستم های ارتباطی قرار می گیرد. بسیاری از کابین ها دارای سیستم کنترل دمایی می باشند تا محیط کار راحتی را تضمین کنند. اتاقک اپراتور بخشی از قسمت چرخشی می باشد.

واحد بالایی

چگونه یک تاور کرین قد می کشد؟ واحد بالایی یک قسمت ضروری برای هر تاور کرینی می باشد. این قسمت تخصصی به اقسام تاور کرین اجازه داخل و وصل شدن به سقف را می دهد. سپس یک جک هیدرولیک بخش چرخشی، جیب و جیب مخالف را یک بخش بالاتر می برد. سپس یک قسمت دیگر قابل جایگذاری است.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/63/%D8%A2%D9%86%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D9%8A+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86/